عبدالرضا عباسپور روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه افتتاح اولین مرکز دیالیز شاهد کشور در سمنان، افزود: حدود یک میلیون و 700 هزار نفر به همراه خانواده‌هایشان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.
وی اظهارداشت : حدود 2 هزار جانباز نخاعی، 700 جانباز شیمیایی و بیش از سه هزار جانباز اعصاب و روان از بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خدمات خاص درمانی می گیرند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از در دست ساخت بودن مرکز دیالیز شرکت اسپید شاهد در 9 استان خبر داد و افزود : اولین مرکز از این مجموعه در سمنان با 32 تخت افتتاح شده است و در بقیه استان ها به مرور با ایجاد زیرساخت و تامین تجهیزات از سوی شرکت اسپید بهره برداری می شود.
عباسپور خاطرنشان کرد : از آنجا که ایجاد بخش دیالیز صرفه اقتصادی نداشته و بخش غیردولتی رغبتی به ایجاد چنین خدمتی در کشور ندارد، بنیاد شهید و امور ایثارگران با توجه به توان خود و ظرفیت شرکت اسپید شاهد به کمک بخش بهداشت و درمان کشور شتافته است.
وی با بیان این که رویکرد سال 97 این معاونت بر ارایه خدمات توانبخشی و آموزشی است، بیان کرد: امور توانبخشی به بیماران خاص مانند جانبازان ضایعه نخاعی و شیمیایی که نیاز به درمان خاص و بازتوانی دارند امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
عباسپور تصریح کرد : 80 تا 85 درصد از افراد زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از خدمات عمومی درمانی بهره مند هستند و خدمات تخصصی از طریق بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی این بنیاد در کشور ارایه می شود.
وی با اشاره به وجود چهار بیمارستان تخصصی، یک بیمارستان روانپزشکی و کلینیک های تخصصی در برخی استان های کشور، افزود : در استان های کمتربرخوردار خدمات ویژه با اعزام گروه های تخصصی برای معاینات و بررسی ها ارایه می شود.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یادآور شد : افراد زیر پوشش این نهاد خدمات عمومی خود را با همکاری خدمات بیمه های عمومی و تکمیلی از 12 هزار مرکز خدمت دریافت می کنند.
به گزارش ایرنا، اولین مرکز 32 تختخوابی دیالیز شرکت اسپید شاهد کشور در سمنان با حضور مسوولان کشوری و استان با بهسازی ساختمانی در یکهزار و 500 مترمربع و با بیش 50 میلیارد ریال اعتبار از سوی این شرکت در مجموعه بیمارستان کوثر سمنان افتتاح شد.
دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، حدود 2 هزار و 600 دانشجو در هشت دانشکده دارد که 2 رشته در مقطع کاردانی، 18 رشته در مقطع کارشناسی، 10 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته در مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته در مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود، هفت بیمارستان و مرکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.