معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مردم استان قزوین روزانه به طور متوسط، 15 گرم نمک مصرف می‌کنند در حالی که مصرف نمک باید زیر 5 گرم باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، نوروزعلی عزیزخانی در مراسم افتتاح سه کانون سلامت محله شهرستان آبیک اظهار کرد: متوسط عمر مردم دنیا 71 سال و مردم ایران به طور متوسط 75 سال است در حالی که در استان قزوین 77 سال بوده که امری مطلوب در عرصه سلامت است.

وی افزود: مردم کشور و استان قزوین حدود 60 سال سالم زندگی می‌کنند و بقیه عمر بیمار هستند که جالب نیست و کیفیت زندگی را از آنان سلب کرده است.

معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: با توجه به افزایش بیماری‌های غیرواگیر در کشور و به تبع آن در استان قزوین، لازم است که شیوه زندگی تغییر یابد.

عزیزخانی اضافه کرد: از جمله بیماری‌های غیرواگیر می‌توان به سرطان، فشار خون، دیابت، پوکی استخوان، چاقی، کم‌تحرکی، چربی خون، ایدز و هپاتیت اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان قزوین روزانه به متوسط 15 گرم نمک مصرف می‌کنند در حالی که مصرف نمک باید زیر 5 گرم باشد که این مصرف نمک شامل نمک خوردنی، مواد غذایی مختلف و غیره می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: سبک زندگی باید توسط مردم تغییر کرده تا بتوان بیماری‌های غیرواگیر را کنترل کرد و یا از ابتلا به آنها مصون ماند.

معاونت امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: کانون‌های سلامت در محلات بهترین راه برای شناسایی بیماری‌های غیرواگیر محلات و استخراج آسیب‌ها  و معضلات موجود در محلات است.

عزیزخانی یادآور شد: در کانون‌های سلامت محله عده‌ای از مردم اهل محل دور هم جمع شده و مطالبات  و نیازها را استخراج کرده و با انتقال به مسئولان، برای رفع مشکلات و تحقق مطالبات گام برمی‌دارند و در واقع در عرصه سلامت خود مشارکت می‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.