دکتر علی بهادر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگارایرنا افزود: استفاده بی رویه از روش های تشخیصی در مراکز درمانی و بیمارستان ها نتیجه بی اعتمادی در حوزه سلامت است و پزشکان نباید در برابر اصرار بیماران برای تجویز موارد تشخیصی کوتاه بیایند.
وی گفت: از سویی دیگر پزشکان نباید استفاده بی رویه از روش های تشخیصی را منبع درآمد خود قرار دهند، استفاده بی رویه از دستگاه های تشخیصی این دستگاه ها را فرسوده می کند و این کار به منزله پول دور ریختن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اصولا نیازی به انباشته شدن این همه دستگاه تشخیصی در مراکز درمانی نیست، گاه به علت ندانم کاری پول به شرکت ها و کشورهای دیگر می پردازیم که این دستگاه ها را به ما بفروشند ، این موارد باید با هماهنگی و افزایش اعتماد در مراکز درمانی چاره سازی شود.
بهادر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طرح تحول سلامت تحول شگرفی در حوزه سلامت ایجاد کرد گفت: بسته کاهش فرانشیز در این طرح کاملا بر کاهش پرداخت از جیب مردم اثر گذاشت، با اجرای این بسته خدمتی مردم فقط 5 تا 7 درصد از هزینه سلامت را پرداخت کردند و بسته هتلینگ در این طرح شمای مطلوب و قابل قبولی به بیمارستان ها و مراکز درمانی داد ، بیمارستان ها را از شکل مندرس خارج و فضای مطلوبی برای پذیرش بیمار ایجاد کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هزینه های زیادی در این حوزه صرف شده است گفت: ندیدن حقایق در این حوزه بی انصافی است، برخی از بسته های خدمتی طرح تحول مثل ماندگاری و مقیمی پزشکان در مناطق کمتر توسعه یافته به درستی اجرا نشده است.
وی اضافه کرد: در سالهای اخیر بسته مقیمی پزشکان در مناطق کمتر برخوردار دچار کاهش بودجه شده است ، مجلس این بودجه ها را روی نقطه ای ثابت نگه داشت و کمتر از چیزی است که در سالهای 95 اختصاص یافته است، طرح تحول تحت تاثیر این کاهش تخصیص ها قرار گرفته از این رو برخی از هزینه های دانشگاه علوم پزشکی کاسته شد تا بتوانیم خدمات برابر در این عرصه ارائه کنیم.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.