به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر محمود رضا مرادی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان در سرسرای اجتماعات بیمارستان طالقانی کرمانشاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی خدمات به مردم ارائه می دهد اما بابت این خدمات پول نقد دریافت نمی کند و این موضوع موجب شده در بسیاری از جهات دچار مشکل شویم.
وی با بیان اینکه بسیاری از بیمارستان های استان قدیمی و فرسوده است، گفت: اگر بیمه ها به موقع بدهی های خود را به ما پرداخت کنند می توانیم به نوسازی و بهسازی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی بیشتر رسیدگی کنیم.
وی با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی از 14 ماه قبل تاکنون بدهی خود را به دانشگاه پرداخت نکرده است، گفت: دانشگاه ماهانه 100 میلیارد ریال از بیمه تامین اجتماعی طلبکار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین گفت: بیمه خدمات درمانی نیز از شهریور سال گذشته به ما پرداختی نداشته و این 2 بیمه قرار شده که به دانشگاه بابت بدهی، اوراق بدهند که اوراق مشکلات ما را حل نمی کند و ما نمی توانیم به پزشکان و پرسنل اوراق بدهیم.
مرادی عدم پرداخت بدهی توسط بیمه ها به دانشگاه را باعث به تعویق افتادن پرداخت کارانه به پرسنل دانست و افزود: از آبان سال 96 تاکنون به پزشکان کارانه ندادیم و همچنین کارانه پرسنل نیز از اردیبهشت به بعد پرداخت نشده است.
او دانشگاه علوم پزشکی را یکی از گسترده ترین سازمان های استان دانست و گفت: دانشگاه با هشت معاونت، حجم وسیعی فعالیت دارد و به همه اقشار استان خدمت رسانی می کند.
وی با بیان اینکه خواسته های مردم و خبرنگاران به حق است و نباید در حوزه سلامت کمی و کاستی داشته باشیم، گفت: باید واقع بین باشیم و واقعیت ها را در نظر بگیریم چرا که ما برای ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به مردم با موانعی از جمله کمبود اعتبارات مواجه هستیم.
وی تاکید کرد اگر بخواهیم بهتر و بیشتر خدمات ارائه دهیم باید زمینه ها و بسترهای این کار برای ما فراهم باشد که اکنون این بسترها به صورت کامل فراهم نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش های خبرنگاران کرمانشاه در راستای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی قدردانی کرد و گفت: انتظار داریم رسانه ها در درج اخبار حتما به صحت و سقم آن اطمینان داشته باشند.
مرادی انتشار اخبار امیدوارانه در جامعه را یکی دیگر از انتظارات جامعه از خبرنگاران دانست و افزود: با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد مردم نیاز به امید و آرامش دارند که رسانه ها می توانند آن را به جامعه تزریق کنند.
در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از تلاش ها و زحمات خبرنگاران استان قدردانی شد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که خدمات بهداشتی و درمانی در 14 شبکه بهداشت و 21 بیمارستان به این تعداد جمعیت در سطح استان ارائه می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.