به گزارش ایرنا، دکتر کریم همتی روز سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: همچنین هفت ماه مطالبات معوق پرسنلی و 6 ماه مطالبات معوق پزشکان پرداخت شده است.
وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز 97، 47 هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد 42 هزار سرپایی درمان و پنج هزار نفر بستری شدند و یک هزار مورد نیز عمل جراحی انجام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه حفظ سلامت مردم به دور از حاشیه ها هدف تمامی کارکنان و پرسنل این دانشگاه است، گفت:90 تا 95 درصد ایرادات از حوزه سلامت استان بحق است و در جهت رفع آنها تلاش می شود، اما مشکل جایی است که از ایرادات بهره برداری خاصی شود زیرا تشدید موضوع به نفع هیچکس نیست.
دکتر همتی بیان کرد: بخشی از مشکلات از اختیار ما خارج است و اگر مطالبه گری مردم و رسانه ها به نتیجه نهایی نمی رسد به این دلیل است که وسع و امکانات فعلی کشور جوابگو نیست.
وی تاکید کرد: اجرای طرح تحول سلامت باعث کاهش پرداختی از جیب مردم شده است اما فشار کاری پرسنل دانشگاه 2 تا 3 برابر شده به همین دلیل ممکن است در ارائه برخی خدمات به بیماران دچار مشکل شویم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: این دانشگاه تعهدی در خصوص تامین نیرو برای بیمارستان شهدای زاگرس ندارد و اصل تامین نیرو باید توسط مسئولان بیمارستان انجام شود اما مشکلات و کمبودهای بیمارستان توسط دانشگاه قابل پوشش است.
دکتر همتی اضافه کرد: بیمارستان شهدای زاگرس یک کلینیک خصوصی وابسته به سازمان تامین اجتماعی است و هیچگونه ارتباط مستقیم اداری و استخدامی با این دانشگاه و حتی تامین اجتماعی ندارد.
وی با اشاره به اینکه در زمان افتتاح بیمارستان بحث تامین نیرو دیده نشده است، گفت: دانشگاه آمادگی هرگونه همکاری لازم را با این بیمارستان دارد اما مشروط به اینکه نیروهای اصلی مورد نیاز توسط تامین اجتماعی بکارگیری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: تعدادی نیروی متخصص و فوق تخصص در اختیار دانشگاه است که اگر این نیروها در بیمارستان ها و مراکز خصوصی بکارگیری شوند مراکز دولتی با مشکل مواجه خواهند شد بنابراین دانشگاه تنها مکمل فعالیت این بیمارستان است و منبع اصلی تامین نیروی بیمارستان نیست.
دکتر همتی تاکید کرد: بیمارستان شهدای زاگرس یک سرمایه برای استان است و هیچکس تمایل ندارد تعطیل شود اما باید به دنبال تامین نیرو باشد و این انتظار که پرسنل و پزشکان بخش دولتی به این بیمارستان بروند، منطقی نیست.
وی یادآور شد: این بیمارستان و دیگر بیمارستان های مشابه با وجود اینکه رابطه اداری با دانشگاه علوم پزشکی ندارند اما چون بخشی از بار بهداشت و درمان دانشگاه و استان را بر عهده دارند تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا فعال و پویا باشند و خدمات بهینه به مردم استان ارائه دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ویزیت گروهی توسط پزشکان مورد تایید نیست اما این حق باید توسط خود مردم مطالبه شود و آنها به پزشکان این اجازه را ندهند که ویزیت گروهی انجام شود.
دکتر همتی با بیان اینکه در برخی موارد اصرار و عجله مردم و همچنین تعداد زیاد بیماران پزشک را ناچار به ویزیت گروهی می کند، یادآور شد: احترام به حق قانونی بیماران در زمینه ویزیت تکی باید از طرف مردم و رسانه ها به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شود.
وی در خصوص خریداری دانشکده دندانپزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی، اظهار کرد: خرید این دانشکده یک تصمیم اشتباه بود که توسط تیم مدیریتی پیشین انجام شد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اعتبار خرید این دانشکده معادل 180 میلیارد ریال از محل وام بانکی تامین شده است که حدود 100 میلیارد ریال سود به آن اضافه خواهد شد، این خرید اشتباه بوده و نباید انجام می شد.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، 10 شبکه بهداشتی درمانی، 9 بیمارستان، پنج دانشکده، 63 مرکز بهداشتی درمانی، یک پایگاه اورژانس هوایی، 2 هزار و 400 دانشجو در 30 رشته مختلف و 159 عضو هیات علمی دارد.
6032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.