به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در کارگروه سلامت استان کردستان اظهار کرد: لازم است تمامی مسئولان دستگاه های مختلف استان در این خصوص خود را مسئول بدانند و سعی کنند برای حل مشکلات راهکار عملی ارائه دهند.
وی از دستگاه های مختلف خواست در این زمینه رسالت خود را به درستی انجام دهند و رسانه ها و بویژه صدا و سیمای کردستان برای کمک به بهبود وضعیت سلامت وارد عمل شود و فرهنگ سازی کنند.
وی اضافه کرد: اگر ما برای کمک به سلامت جامعه تنها به برگزاری جلسه و نشست و امضا کردن تفاهم نامه بسنده کنیم ،فقط وقت و انرژی خود را صرف کرده ایم و کار مفیدی در این راستا انجام ندادیم.
استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد بتوانیم با همکار و تعامل همه دستگاه ها،مشکلات حوزه سلامت رفع شود و مقوله سلامت جامعه ارتقاء پیدا کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز گفت: لازم است تمامی دستگاه های اجرایی این دانشگاه را برای حفظ سلامت جامعه کمک کنند.
سیامک واحدی افزود: یکی از برنامه ای علوم پزشکی در برنامه ششم توسعه، ارتقاء سلامت شهروندان و توسعه سلامت محور بوده و در این زمینه در استان 13 کارگروه مخلف تشکیل می شود.
وی اظهار کرد: این کارگروه ها باید در چهار سال برنامه ششم توسعه تمامی موانع سلامت جامعه را شناسایی و رفع کرده و دانشگاه علوم پزشکی نیز بر این روند نظارت داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری این کارگروه ها بتوانیم جامعه را به سوی پایداری سلامت سوق دهیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد استان در زمینه مدارس مروج سلامت وضعیت مطلوبی دارد که میانگین کشور 15 درصد مدارس است و در استان هشت درصد است.
در ادامه این نشست میثاق نامه سلامت استان به شرکت کنندگان اهدا شد و از اعضای خواستند به مفاد آن که در چندین بند تنظیم شده بود، پایبند باشند.
استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین تقسیمات کشوری در سال 1390 این استان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
3020/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.