به گزارش ایرنا، مدیر شرکت توزیع برق خمین در آیین نمادین آغاز این طرح در مدرسه مومنیه این شهر،گفت: طرح بهسامان یا مدیریت مصرف انرژی بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق در مدارس این شهرستان اجرا می شود.
حسینعلی فرامرزی ادامه داد: در قالب این طرح 6 هزار و 700 دانش آموز در سه هزار و 700 نفر ساعت در مقطع ابتدایی با عنوان مدیریت بهینه مصرف و ایمنی در برق آموزش می بینند.
وی، اعتبار اختصاص یافته برای اجرای طرح بهسامان از سوی این شرکت را در سال تحصیلی جاری 800میلیون ریال بیان کرد و ادامه داد: فعالیت های آموزشی از جمله توزیع کتب، بروشور، پوستر، فیلم و سخنرانی، فعالیت های فرهنگی مثل اجرای مسابقه، مقاله نویسی، نقاشی، کاردستی و ساخت ماکت، تهیه روزنامه دیواری و فعالیت های تحقیقاتی در قالب طرح بهسامان در مدارس اجرا می شود.
وی ادامه داد: دانش آموزان، مربیان و اولیای آنان در مصرف بهینه و جلوگیری از اسراف انرژی نقش مهمی دارند و با اجرای طرح بهسامان و آموزش های لازم به دانش آموزان فرهنگ درست مصرف کردن از منابع ملی و انرژی نهادینه شود.
فرامرزی گفت: طرح آموزشی بهسامان با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ استفاده بهینه از انرژی در بین دانش آموزان و آشنا کردن آنان با مفاهیم و راهکارهای اساسی در استفاده بهینه از انرژی اجرا می شود.
وی افزود: در این طرح مباحث آموزشی از طریق تدریس در کلاس، سخنرانی، توزیع کتب و بروشور و ابزار آموزشی در طول یک سال تحصیلی به دانش آموزان مدارس منتقل می شود.
فرامرزی افزود: پنج هزار کتاب و بروشور تهیه شده که در حین اجرای طرح بین دانش آموزان 28 مدرسه هدف اجرای طرح توزیع می شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمین در این آیین گفت: فرهنگ استفاده صحیح و بهینه از مصرف انرژی باید از دوران کودکی در بین دانش آموزان نهادینه شود.
مهدی محمدی افزود: آموزش و پرورش وظیفه دارد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی، در موارد مختلف این فرهنگ سازی و آموزش‌ها را انجام دهد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت دارای 54 هزار مشترک برق است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.