روی آوردن به کتابخوانی و استفاده از آموخته های دیگران مانند هر کار دیگری نیاز به انگیزه و شوق درونی دارد و این کار به صورت ناگهانی و فوری ایجاد نمی شود بلکه عادت و رفتاری است که نیاز به مداومت، صبر، حوصله، تمرکز و دقت دارد.
بزرگترین عامل ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی در دسترس بودن کتاب برای خواننده است، برای کسی که پیوسته به کتاب های خوب دسترسی داشته باشد همواره این فرصت فراهم است که به یکی از بزرگترین گذرگاه های فکری و تفریحی راه پیدا کند.
آشنایی و انس فرد با کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می شود، خانواده می تواند انرژی عمیق بر عادت های فرد و فرهنگ سازی مطالعه داشته باشد.
باسواد بودن والدین، موقعیت شغلی و اجتماعی خانواده، مسائل اقتصادی، نوع گرایش های والدین، مسائل روانی خانواده، کیفیت برنامه ریزی مطالعه، میزان دسترسی به کتاب و کتابخانه در منزل از جمله عوامل ایجاد انگیزه کتابخوانی در فرد است.
دیگر نهاد اثرگذار بر ترویج فرهنگ کتابخوانی مدرسه است و نقش مدرسه و بهره مندی از کتابخانه های مناسب، کتابداران آشنا به روش ها و فنون مطالعه، سوق دادن دانش آموزان به فعالیت های گروهی کتابخانه ای، مطالعه، تحقیق و معرفی تازه های کتاب می تواند بر گرایش به مطالعه موثر باشد.
اجتماع و رسانه های گروهی نیز در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی ایفا می کنند.
مکانیزه شدن و ادامه زباله گردی، ضرورت تلاش برای ارتقاء شاخص ها و ردیف های اعتباری استان و تکمیل طرح های نیمه کاره اولویت نخست مدیریت شهری نیز از دیگر عنوان های خبری این شماره نشریه نامه اراک است.
هفته نامه، نامه اراک با مشی اجتماعی و اقتصادی به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی سمیه بصیرت منتشر می شود.
استان مرکزی داری سه روزنامه، 31 هفته نامه، 13 دو هفته نامه،19ماهنامه و 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.