محمدرضا عبادیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هیات تعرفه گذاری و خدمات دندانپزشکی متشکل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس نظام پرستاری، نماینده بیمه و یکی از معاونان استاندار است که این تعرفه ها را مصوب کردند.
وی توضیح داد: حق فنی شامل تجهیزات و دستگاه های به کار گرفته شده، حق مهارت و تبحر پزشک و ملاک هایی نظیر قیمت مواد اولیه به کار رفته، میزان خدمات اراده شده به متقاضی و زمانی که پزشک برای انجام خدمت صرف می کند در تعیین تعرفه مدنظر بوده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: 200 نوع خدمت توسط پزشکان ارایه می شود که تاکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای 50 نوع خدمت، تعرفه تعیین کرده است.
عبادیان اضافه کرد: کمیته تعرفه گذاری همدان به صورت مجزا در اقدامی مثبت و نتیجه بخش مابقی خدماتی که بدون تعرفه بود را نیز تعیین تکلیف کرد.
وی یادآوری کرد: پیشتر اگر مبلغ غیرمعقولی از فرد دریافت می شد، ملاکی برای ارزیابی بالا بودن رقم دریافتی نسبت به نوع خدمت نبود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: هم اینک در صورت دریافت پول بیش از تعرفه پیش بینی شده شکایت افراد در کمیته ماده 11 بررسی شده و پزشک متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می شود.
عبادیان عنوان کرد: تعرفه های پیش بینی شده مورد استقبال دندانپزشکان قرار گرفت و ضمن رعایت آن، در برخی خدمات شاهد دریافت پول پایین تر از نرخ تعیین شده نیز هستیم.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.