به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید عباس موسوی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت در ساری افزود : تا پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت دریافت زیرمیزی به صورت مرسوم در مراکز درمانی حتی بیمارستان های دولتی وجود داشت ، ولی با اجرای این طرح دریافت ، زیرمیزی گیری روند کاهشی زیادی یافته و به سمت صفر شدن شیب دارد.
وی گفت : اگرچه احتمال می رود همچنان برخی پزشکان زیرمیزی دریافت کنند ، ولی آمارشان نسبت قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت ناچیز است ، و دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم بشدت با زیرمیزی بگیران در مراکز درمانی دولتی برخورد و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.
وی در عین حال تاکید کرد که شاکیان پرونده های زیرمیزی باید در این ارتباط اسناد محکمه پسندی ارائه کنند تا هم بتوان با طرح در دستگاه قضایی با متخلف برخورد و هم حیثیت قاطبه جامعه پزشکان را حفظ کرد..
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : اگر چه در مورد زیرمیزی مسایلی در جامعه مطرح می شود، ولی اسناد معتبر محکمه پسندی که بتوان آن را برای برخورد قانونی با متخلف ارایه کرد، به دانشگاه نمی رسد.
وی از مردم خواست هر گونه اسناد زیرمیزی گیری پزشکان را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا با متخلفان برخورد شود.
*** ارتقاء علوم پزشکی مازندران به رتبه اول
موسوی همچنین گفت که دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تیپ 2 به تیپ 1 ارتقاء پیدا کرد که نشان از کارکرد علمی بالا این دانشگاه دارد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.