به گزارش ایرنا حیدر عالیشوندی، پنجشنبه در حاشیه بازدید از پارک سلامت روان شیراز در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به مشکلات عدیده معیشتی ،آستانه تحمل افراد بسیار کم و بردباری در جامعه کاهش پیدا کرده که باید برای جبران این وضعیت در حد توان به گسترش آرامش و ایجاد محیط آرام در اجتماع کمک کرد.
وی بیان داشت: انواع مشکلات روانی باعث شده که بیماری هایی همچون ایست قلبی، مشکلات تنفسی و گوارشی، اختلالات روانی، افسردگی شدید و اضطراب از جمله مشکلات جامعه کنونی و به ویژه سالمندان باشد.
عالیشوندی، ادامه داد: هیچ کشوری بدون توجه به سرمایه های اجتماعی به توسعه پایدار دست نخواهد یافت و به همین سبب یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید، جذب و حمایت از سرمایه گذار در حوزه درمان، مسایل تحقیقاتی و علمی است.
فرماندار شیراز بیان کرد: استفاده از تمام ظرفیت های خیران، سازمان های مردم نهاد و توسعه مشارکت های بخش خصوصی در برهه سخت کنونی، کمک زیادی به حل مشکلات کشور خواهد کرد.

** افزایش زیرساخت ها برای ارایه خدمات به سالمندان ضروری است
متولی پارک سلامت روان شیراز هم در این بازدید گفت: این بوستان به عنوان نخستین پارک سلامت ایران در زمینی به وسعت 23 هکتار با ظرفیت نگهداری یک هزار و 700 بیمار اواخر سال 95 در ضلع شرقی ورودی دروازه قرآن شیراز با هزینه شخصی ایجاد شده است و هم اینک 80 بیمار در آن نگهداری می شوند.
بهمن حاجات نیا افزود: یکی از مهمترین چالش های پیش رو کشور، بحث آسیب های اجتماعی است که با حمایت و ایجاد چنین مراکزی می توان به کاهش اینگونه آسیب ها در جامعه کمک کرد.
وی بیان کرد: با توجه به رشد جمعیتی کشور در دهه های گذشته، گسترش زیر ساخت های لازم برای ارایه خدمات به سالمندان امری ضروری است و این پارک در این حوزه به این دسته از شهروندان خدمات رسانی می کند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.