حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی شامگاه سه شنبه در دیدار با ناظران شرعی آذربایجان غربی در ارومیه با بیان اینکه کار آنان در تامین آرامش در جامعه نقش دارد، افزود: در قرآن و روایات اسلامی تاکید فراوانی بر تهیه مال حلال توسط سرپرست خانواده شده است و این توصیه ها ریشه در مباحث فقهی دارد.
وی بیان کرد: با توجه به رویکرد جوامع غیراسلامی به غذای حلال، بیشترین رشد سرمایه گذاری ها در 2 بخش بهداشتی و حلیت انجام می شود.
وی اضافه کرد: آنچه مسلم است غذای پاک و حلال در روح و قلب انسان اثر نیکو و غذای حرام اثر بدی می‏گذارد و روح‏ های لطیف و سبک با خوردن حتی یک لقمه غذای حلال یا حرام این اثر را به خوبی حس می‏کنند.
امام جمعه ارومیه افزود: غذای حلال در سعادت و کمال انسان نقش بسزایی دارد و طبق آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) افرادی که به دنبال کسب روزی حلال هستند مجاهدان فی سبیل الله می باشند.
وی گفت: اگر انسان آلوده به غذای حرام گردد از مرتبه انسانیت سقوط می کند و به فردی یاغی تبدیل می شود و دعای چنین فردی مستجاب نمی گردد.
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی نیز با ارائه گزارش مختصری از فعالیت های ناظران شرعی، گفت: در این استان 34 ناظر شرعی در کشتارگاه های دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل آوری بر حلیت و طهارت مواد گوشتی نظارت دارند.
حجت الاسلام مهدی ولی زاده افزود: 96 نفر در استان به عنوان ذابح شرعی با فنون و مهارت های ذبح آشنا و تحت راهنمائی های ناظران شرعی به امر کشتار دام و طیور مشغول هستند.
به گزارش ایرنا هم اکنون این استان دارای 28 کشتارگاه بوده که 16 کشتارگاه مخصوص دام و بقیه متعلق به طیور است.
نظارت ناظران بر ذبح های انجام شده فقط در مرحله کشتارگاه خلاصه نمی شود و در مراکز فرآوری، عمل آوری و نگهداری مواد دامی نیز نظارت های لازم توسط ناظران اداره کل دامپزشکی استان انجام می گیرد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.