به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'محمدرضا تویسرکانی' جمعه شب در یادواره 103 شهید روحانی و طلبه منطقه کاشان گفت: قرآن مجید نقشه راه را با چهار ویژگی صداقت، بصیرت و استقامت بر اساس محوریت مودت و ولایت اهل‌بیت (ع) روشن کرده که هر یک لازمه دیگری است و با مجموع این ویژگی‌ها ظرفیت پیمودن راه مستقیم ایجاد می شود.
وی افزود: بصیرت تشخیص وظیفه است که بسیار مهم می باشد و در بحث فتنه آنقدر وضعیت سیاسی اجتماعی در جامعه بهم می‌ریزد که تشخیص حق از باطل ممکن نیست و افراد دچار فتنه می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در بسیج بیان کرد: هیچکس نمی‌تواند از فتنه فرار کند و همه با انواع فتنه مورد آزمون قرار می گیریم و از این رو هشدارهای قرآنی در مورد ابتلا به فتنه‌های شیطان که زندگی انسان را در هم می‌پیچد، آمده است.
او اضافه کرد: فتنه‌های شیطان اجازه حرکت به انسان نمی‌دهد و تنها با بصیرت می‌توان از این مسیر وحشتناک، تاریک و ظلمانی فتنه عبور کرد و البته در این میان بسیاری بصیرت دارند اما مشکل را حل نکرده و بر آن می افزایند زیرا برای رهایی از هوای نفس و بندهای دنیایی صداقت ندارند.
تویسرکانی گفت: برخی توان پاگذاشتن روی هوی و هوس خود را ندارند و با وجود مشاهده حق و باطل در مسیر غلط حرکت می کنند، به یک معنا امروز مشکل ما بصیرت نبوده و در واقع فقدان صداقت است.
او ادامه داد: برخی خواص در اثر آزمایش ها و فتنه‌ها طی 40 سال گذشته به بصیرت رسیدند اما مشکل در اقدام و عمل دارند که نشان دهنده ضرورت بصیرت، صداقت و استقامت با محور ولایت و مودت است و اگر روزی از این ویژگی ها محروم شویم، جامعه به اسارت شیطان درخواهد آمد.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.