به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار چهارشنبه در این همایش که در شهرستان مُهر برگزار شد بیان داشت: فاطمه اسوه‌ای تمام‌ معنا در عشق و عبادت به خدا و خدمت به مردم و نماد مبارزی مسئول در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی است.
وی با بیان اینکه تمام ابعادی که برای یک زن و یک انسان متصوریم در فاطمه (س) جلوه می‌کند، اضافه کرد: فاطمه انسانی است به تمام معنا انسان و زنی است به تمام معنا زن که موجودی الهی و جبروتی است و تمام جلوه‌‌های ملکی و ناسوتی در او جمع است؛‌ درواقع او یکی از بزرگترین استوانه‌های عالم خلقت است.
استاندار فارس بیان کرد: در خطبه‌های او سخن از عدل است و دعوت به اقامه عدل و خروش برای ساختن جامعه‌ای که در آن مقتضیات رشد و موانع آن موجود باشد.
وی همچنین شناخت علی (ع) و سیره او را در اجرای عدالت و حفظ کرامت انسان بسیار سودمند دانست و عنوان کرد: اهتمام به کم‌گویی و توجه به عمل و اصالت رفتاری مولا در جامعه بسیار مهم است.
تبادار گفت:‌حضرت علی (ع) صاحب وسیع‌ترین فرهنگ قرآنی و نیرومندترین وجدان اسلامی است و نهج‌البلاغه کتاب همه انسان‌ها و همه روزها و همه تاریخ است؛ کتابی است که در اصول بلاغت در ردیف قرآن آمده و هم‌اکنون هنوز به عنوان یک ریشه اصیل تلقی می‌شود.
همایش ملی نهج‌البلاغه در آرا و اندیشه‌ اسلام‌شناسان، 16اسفندماه در شهرستان مهر آغاز شد.
این همایش از جمله برنامه‌های دومین همایش ریحانة‌النبی است که از دوشنبه شب با برگزاری شب شعر ریحانه در شیراز آغاز به کار کرد و در آخرین ایستگاه خود به شهرستان مهر رسیده است.
شهرستان مهر در 350 کیلومتری جنوب شیراز است.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.