پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

داور بخش شعر و ترانه جشنواره ادبی هنری یار و یادگار

کیفیت آثار جشنواره یار و یادگار افزایش یافته است

نکته یی که در آثار دریافتی مورد توجه من قرار گرفته این است که در بسیاری از آثار هنوز در رثای درگذشت امام و بخشی نیز درباره شادمانی آمدن امام و پیروزی انقلاب است که این مساله هم می تواند نقطه ای مثبت و هم یک هشدار محسوب شود.

داور بخش شعر و ترانه جشنواره ادبی هنری یار و یادگار حضرت امام یک قله بلند و عظمتی است که رفته رفته و به تدریج باید او را درک کرد، اظهار کرد: با برگزاری چنین جشنواره هایی در حقیقت به طی مسیر تعالی و برداشتن قدم های رو به جلو کمک می کنیم .

علی بهرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،با بیان اینکه بخشی از آثار دریافتی این بخش صرفا مبتنی بر اندیشه و برخی صرفا مبتنی بر احساسات و عواطف شاعران اند، گفت: اگر روزی بتوانیم در دوره های بعدی جشنواره به نقطه ایی برسیم که تلفیقی از این دو را داشته باشیم قطعا در درک همه ابعاد وجودی امام و در عین حال انتقال آن به سایر اقشار مختلف جامعه موفق تر خواهیم بود.

وی با ارزیابی محتوای آثار ارائه شده در بخش شعر و ترانه خاطرنشان کرد: نکته یی که در آثار دریافتی مورد توجه من قرار گرفته این است که در بسیاری از آثار هنوز در رثای درگذشت امام و بخشی نیز درباره شادمانی آمدن امام و پیروزی انقلاب است که این مساله هم می تواند نقطه ای مثبت و هم یک هشدار محسوب شود.

وی توضیح داد: در حقیقت از طرفی طبیعی است که عظمت آمدن و رفتن حضرت امام یک اتفاق تاثیر گذار در تاریخ محسوب شود که سال های سال جا دارد به آن بپردازیم ، اما از طرفی هم می توان از این جشنواره به عنوان پنجره ای بهره برد که می توان از طریق آن رفته رفته به ابعاد جدید تری هم پرداخت و در واقع از طریق آن لایه های بیشتری از ابعاد وجودی امام را بیشتر درک کنیم و تلفیق اندیشه و تحلیل را بیشتر در آثار به کار ببریم.

داور بخش شعر و ترانه جشنواره ادبی هنری یار و یادگار گفت: خوشبختانه در همین سه دوره جشنواره رفته رفته محورهای در نظر گرفته شده برای جشنواره کانالیزه تر شده است ولی هنوز هم می توان در محورهای تعریف شده در جشنواره های سال های آتی مشخصه های مربوط به ابعاد وجودی حضرت امام را بیشتر در نظر گرفت و به مواردی چون روح آزادی خواهی، واقع بینی ایشان نسبت به رویدادهای سیاسی و اجتماعی و روشن بینی و روشنفکری دینی امام در طول حیاتشان چه قبل و چه بعد از انقلاب و همچنین به عاطفه سرشار ایشان اشاره کرد.

بهرامی با بیان اینکه این جمله از امام که :«ما شریک غم همه مظلومان جهان هستیم»، خود یکی از بزرگترین شعرهای موجود در در عرصه انقلاب ماست، گفت: که این جمله به تنهایی رعشه بر اندام انسان می اندازد و خود می تواند به تنهایی یک شعر باشد، شعری که می تواند به زبان های مختلف ترجمه شود و مرزها را در نوردد و قطعا توجه به این عاطفه سرشار امام در کنار توانایی شان در مدیریت سیاسی و اجتماعی جامعه ابعادی است که این جشنواره می تواند در دوره های بعدی به آن توجه کند.

وی در پایان با بیان اینکه کیفیت آثار این دوره نسبت به دوره اول برگزاری جشنواره بهتر شده، عنوان کرد: این جشنواره هم همانند سایر جشنواره ها بعد از چند دوره از برگزاری قوام بیشتری پیدا کرده هم از نظر کمیت و گستره نفوذ در نقاط مختلفی از کشور رشد داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.