به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار، عصر دوشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس در شیراز افزود: در حوزه آب با توجه به بحرانی که در این زمینه داریم یکی از مسایل بسیار مهم بهره گیری مناسب و مطلوب از منابع آبی موجود است.
وی ادامه داد: بسیار نگران کننده است که آبی در سدی مانند چشمه عاشق نی ریز ذخیره داشته باشیم و روز به روز هم شاهد تبخیر آن باشیم اما بهره گیری مناسبی هم از آن نشود، امیدواریم بتوانیم از ذخایر این آب در حوزه صنعت و آشامیدنی استفاده کنیم.
تبادار بیان کرد: با توجه به وضعیت آب این استان، از معاونت هماهنگی امور عمرانی خواسته ایم که به سرعت نسبت به راه اندازی کارگروه آب آشامیدنی اقدام شود.
او گفت: در حوزه راه نیز یکی از موانعی که باعث شده که نتوانیم به تکالیف تعیین شده برای استان در حوزه اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، کمبود قیر است که امیدواریم بتوانیم با تلاش دو چندان، طرح های موجود در این حوزه را به ویژه آزاد راه شیراز - اصفهان را در سال 97 به بهره برداری برسانیم.
تبادار افزود: در حوزه آزاد راه چندین طرح در دستور کار داریم که یکی آزاد راه شیراز – بوشهر است که امیدواریم تلاش شود که این پروژه عملیاتی شود.
استاندار فارس ادامه داد: آزاد راه دیگر، آزاد راه لامرد – پارسیان است که پیمانکار آن انتخاب و عملیات آن نیز آغاز شده و به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن به صورت رسمی آغاز می شود.
او ادامه داد: مقدمات آزادراه لار – بندرعباس نیز آماده شده و باید کوشش کنیم که سرمایه گذار آن به سرعت تعیین شود.
تبادار اضافه کرد: یکی دیگر از طرح های آزاد راه، از سه راه قلات به پل فسا و به طول 85 کیلومتر است که مطالعات اولیه آن انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن این پروژه و سایر پروژه های حوزه آزاد راه، شاهد گسترش هرچه بیشتر زیر ساخت های حمل و نقل در این استان باشیم.
وی افزود: امیدواریم همه دستگاه های اجرایی، شرایط را برای سرمایه گذار خارجی و داخلی تسهیل کنند و اگر چنین شود می توانیم از سرمایه های داخل و خارج استان برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال نهایت بهره را ببریم.
تبادار بیان کرد: نباید به اقتصاد مقاومتی در کلام توجه کرد بلکه این مهم باید در عمل نیز دنبال شود و از دستگاه های اجرایی استان می خواهیم که با همسویی و همدلی زمینه فراهم شدن شرایط برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان را فراهم کنند.
استاندار فارس، در بخش دیگری از مطالب خود در مورد افتتاح چند پروژه عمرانی با حضور معاون اول رئیس جمهوری گفت: از دکتر جهانگیری برای افتتاح طرح فولاد و کارخانه بلبرینگ سازی شهرستان نی ریز که با مجموع سرمایه گذاری 600 میلیارد تومان به انجام رسیده است دعوت کرده ایم اما حضور وی هنوز قطعی نشده است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.