حمید رضا دهقانی، عصر دوشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس در شیراز افزود: از مجموع این چاه ها 637 حلقه در سال 96 پُر شده است.
وی ادامه داد: همچنین 882 حلقه چاه غیر مجاز دیگر نیز در این استان شناسایی شده که در مرحله هماهنگی با دستگاه قضایی برای پُر کردن آنها هستیم.
دهقانی اظهار کرد: بیشترین چاه های غیر مجاز که در برنامه پُر کردن قرار داده ایم مربوط به شهرستان های مرودشت و شیراز است (هر کدام 250 چاه) و پیشتر نیز در شهرستان مرودشت 192 حلقه چاه و در شهرستان شیراز 164 حلقه چاه از مجموع چاه های هدف، پُر شده اند.
به گفته وی، ظرف 6 سال گذشته تا کنون هیچ مجوزی برای حفر چاه در این استان صادر نشده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای فارس ادامه داد: از دیگر اقدامات این شرکت برای مدیریت منابع آب، نصب کنتورهای حجمی هوشمند است و امسال از مجموع هفت هزار کنتور هوشمند در نظر گرفته شده برای کل کشور، 900 کنتور سهم استان فارس بوده که تاکنون 300 کنتور نصب شده است.
او افزود: افزون بر این، قرار داد نصب این کنتورها برای روی سه هزار و 200 حلقه چاه دیگر نیز از محل اعتبارات طرح احیا و تعادل بخشی منعقد شده است.
دهقانی، یکی از علل کُند شدن روند نصب کنتور حجمی هوشمند در استان را عمل نکردن شرکت تولید کننده این کنتورها به تعهدات خود دانست و افزود: در مردادماه 96 قرارداد ساخت و تحویل 300 کنتور را با این شرکت که در شیراز مستقر است منعقد کردیم اما با وجود واریز 15 میلیارد ریال به حساب این شرکت، هنور کنتوری به ما تحویل داده نشده است.
وی، در مورد ساماندهی و تعیین حرم رودخانه کُر نیز گفت: امسال ساماندهی 2 کیلومتر از حریم این رودخانه به ما تکلیف شده بود که این کار را با انجام اقداماتی همچون اجرای خاکریز حفاظتی و کاشت درخت انجام دادیم.
رود کُر بزرگترین رودخانه فارس است که از کوه های پالانگردی در شهرستان اقلید سرچشمه می گیرد و پس از پیوستن آب تعدادی از چشمه های این شهرستان به آن، با نام دزکُرد که نام روستایی در منطقه سرحدات چهاردانگه اقلید است از ناحیه تنگ بُراق وارد شهرستان مرودشت می شود، نام دزدکُر یا دژکُر با گذشت زمان به کُر تغییر یافته است.
رود کُر در نهایت به دریاچه بختگان در شرق فارس می ریزد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.