رحیم زارع شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بازدید روز جمعه وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه گفت: شهرستان آباده از ظرفیت های خوب در حوزه های گردشگری، کشاورزی و صنعتی برخوردار است که می توان با بهره گیری از ظرفیت آزادراه به اعتلای اقتصاد منطقه کمک کرد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: با استفاده از این آزادراه، می توان صادرات میوه و کاشی و سرامیک این شهرستان را رونق بخشید.
این نماینده مجلس همچنین گفت: بهره برداری از این آزادراه همچنین موجب می شود تا مسیر تهران تا بندرعباس در محور خسروشیرین 141 کیلومتر نزدیک تر شود.
زارع گفت: با توجه به عبور آزادراه در حال ساخت شیراز – اصفهان از مناطق عشایرنشین، این پیشنهاد را مطرح کرده ایم که شهرک های عشایری، دامداری و کشاورزی در کنار این آزادراه ایجاد شود.
وی با بیان اینکه تکمیل این آزادراه تا پایان سال 97 قطعی است، اظهار کرد: نیمی از سرمایه گذاری در این پروژه به عهده دولت و نیمی دیگر بر عهده قرارگاه خاتم‌الاوصیاء‌ وابسته به وزارت دفاع است و مشکل تأمین مالی در این پروژه وجود ندارد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت سهم خود را در این آ‌زادراه تأمین کرده است، افزود: آزادراه اصفهان - شیراز از ایزدخواست شروع می‌شود و تا استان فارس، منطقه بیضاء و تنگه خیاره پیش‌ می‌رود.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس آزادراه شیراز-اصفهان را مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی کشور دانست و گفت: کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک وسایل نقلیه و ارتقای‌ شاخص‌های ایمنی از دیگر مزایای این پروژه است که در بندهای اقتصاد مقاومتی می‌توان آنها را مشاهده کرد.
مطالعات اولیه ساخت آزادراه شیراز - اصفهان سال 1352 صورت گرفت و عملیات اجرایی ساخت آن سال 1389 آغاز شد. طول این آزادراه 217 کیلومتر است و پیمودن مسافت بین این کلانشهرها را به مدت حدود 2 ساعت کاهش می دهد. اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح، یک هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
فاصله کنونی شیراز - اصفهان 470 کیلومتر است.
2027
خبرنگار: سعادت ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.