به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' چهارشنبه شب در سی و سومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان تصریح کرد: برخی بانک ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی محافظه کاری می کنند.
وی با بیان اینکه بانک ها باید نقش خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی و این مقطع تاریخی بخوبی ایفا کنند، تاکید کرد: بانک ها باید رویه خود را در خصوص ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اصلاح کنند و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی دقت و همکاری بیشتری داشته باشند.
استاندار اصفهان، توسعه و پیشگام بودن این استان برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را از اهداف مدیریت استان بیان کرد و افزود: اصفهان از ظرفیت های زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی برخوردار است و می تواند به عنوان پایلوت دیگر استانهای کشور در زمینه تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی عمل کند.
به گزارش ایرنا، 10 درصد از صنایع بزرگ کشور در استان اصفهان است و 70 درصد فولاد کشور، 50 درصد صنایع ساختمانی و سنگ ،25 درصد فرآورده های نفتی کشور در این استان تولید می شود.
استان اصفهان دارای 9 هزار و 300 واحد صنعتی است.
همچنین 34 بانک و موسسه مالی و اعتباری و قرض الحسنه با یکهزار و 517 شعبه در استان اصفهان فعالیت دارند.

** زمینه واگذاری طرح های نیمه تمام استان به بخش خصوصی فراهم شود
استاندار اصفهان همچنین به طرح های عمرانی نیمه تمام در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: تکمیل همه این طرح ها توسط بخش دولتی مقدور نیست و مدیران دستگاه های اجرایی استان و فرمانداران باید هر چه سریع تر، وضعیت این طرح ها را مشخص و زمینه واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی را فراهم کنند.
براساس اخبار آشیوی ایرنا، سی و دومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان 18 مهر امسال به ریاست رسول زرگرپور استاندار سابق این استان برگزار شد و درباره مصوبه‌ هیأت وزیران در خصوص تکالیف دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌ بهبود شاخص کسب و کار بحث و تبادل نظر شده بود.
همچنین در این جلسه، طرح توسعه‌ فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان مورد بررسی قرار گرفته بود.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.