معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این نرم افزار به منظور توسعه و اشاعه فرهنگ آمار و اطلاعات استان و برای سیاستگذاران، مدیران، پژوهشگران و همه علاقه مندان طراحی و منتشر شده است.
محمد رضا لعلی افزود: این نرم افزار با نام 'آمارک ' دارای قابلیت جستجوی شاخص ها و نماگرهای سالانه و فصلی، رسم جدول ها و نمودارها و نصب بر روی تلفن های همراه (با سیستم عامل اندروید) است.
وی با بیان اینکه این برنامه کاربردی توسط کارشناسان معاونت آمار و اطلاعات سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان اصفهان طراحی شده است، گفت: علاقه مندان می توانند با یکبار نصب نرم افزار مذکور بصورت برخط (آنلاین) شاخص های منتخب استان را در هر فصل رصد کنند.
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای بارگیری (دانلود) نرم افزار آمارک به بخش خدمات الکترونیک معاونت آمار و اطلاعات در پایگاه اینترنتی سازمان برنامه ریزی و مدیریت اصفهان مراجعه کنند.
لعلی همچنین با اشار به طراحی درگاه تبادل اطلاعات بین دستگاه اجرایی استان اصفهان، گفت: با طراحی این درگاه، دستگاه های اجرایی مذکور اطلاعات و شاخص های آماری خود را به صورت مشترک بارگزاری می کنند.
وی افزایش سرعت انتقال داده را یکی از مزیت های نرم افزار درگاه تبادل اطلاعات خواند و اضافه کرد: این درگاه همچنین برای به روز کردن آمار، حل فقدان اطلاعات آماری و یکسان کردن تعاریف و مفاهیم شاخص ها طراحی شده است.
وی با تاکید بر اینکه ما هیچ آمار محرمانه ای نداریم، تصریح کرد: آموزش های لازم به 80 دستگاه اجرایی استان برای به اشتراک گذاشتن داده های آماری آنها داده شده است.
لعلی با اشاره به برخی مشکل ها برای اطلاعات آماری گفت: برخی اطلاعات مانند نماگرهای حیاتی از جمله تولد و فوت، ماهیت روزانه دارند و باید بصورت روزانه ثبت شوند.
وی افزود: اگر این آمارها به صورت روزانه ثبت نشوند پس از انباشت اطلاعات بصورت ماهانه یا سالانه، تفکیک آنها مشکل است و تحلیل شاخص های آماری را با مشکل مواجه می کنند.
بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن 95 ، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و 120 هزار و 850 نفر است که در مقایسه با سال 90 حدود 241 هزار و 538 نفر اضافه شده است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.