امام جمعه کازرون، چهارشنبه در حاشیه حرکت کاروان کمک های مردمی به مقصد کربلا در کشور عراق، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کمک ها شامل 120 قلم کالای مورد نیاز برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در کربلاست.
حجت الاسلام محمد خرسند، ارزش ریالی این کالاها را افزون بر سه میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: نانوایی سیار، چادر برای اسکان زائران، پتو، سرویس های بهداشتی و حمام سیار از جمله این کالاهاست.
وی، با اشاره به اینکه این کمک ها به همت هیات رزمندگان اسلام در کازرون جمع آوری شده است، گفت: این هیات همه ساله با هدف پذیرایی از زائران اربعین حسینی در کربلا، اقدام به برپایی قرار گاه خدمات رسانی (موکب) امام رضا (ع) می کند.
خرسند اظهار کرد: موکب امام رضا (ع) هیات رزمندگان اسلام شهرستان کازرون از چند روز قبل از فرارسیدن اربعین حسینی، در کربلا مستقر می شوند و روزانه به بیش از پنج هزار نفر از زائران حرم مطهر امام حسین (ع) خدمات رسانی می کنند.
شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
موکب به محل هایی گفته می شود که در زمینه خدمات رسانی به افراد هنگام زیارت عتبات عالیات در عراق و مناسبت های مذهبی مرتبط فعالیت دارد.
امور درمانی، راهنمایی زائران، استراحتگاه و خدمات لازم دیگر در این موکب ها ارائه می شود.
سال 95 بیش از 100 هزار نفر از استان فارس برای شرکت در آیین اربعین حسینی در کربلای معلی، ثبت نام کردند.
به گفته مسعود شوشتری، جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در سال 95 بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر برای برپایی اربعین حسینی از سه نقطه مرزی وارد کشور عراق شدند، بنا به اظهار این مسئول، پیش بینی می شود در سال 96شمار این زائران به بیش از سه میلیون نفر افزایش یابد.
امسال اربعین حسینی مصادف با هجدهم آبان است.
7372 /6118
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.