به گزارش خبرنگار ایرنا؛ جعفر همتی روز یکشنبه در یازدهمین جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در استانداری با بیان اینکه زائران هشت استان غرب و شمال غرب کشور از مسیر مرز خسروی امسال عازم اربعین هستند، افزود: قرار است حدود 300تا 400 هزار نفر از زائران مراسم اربعین امسال از مرز خسروی عازم کربلای معلی شوند.
وی با بیان اینکه تاکنون 11 جلسه برای هماهنگی در ارتباط با فراهم کردن زیرساخت های لازم برای تردد این زائران در استان برگزار شده است، گفت: تمام تمهیدات لازم و امکانات و زیرساخت های مورد نیاز در حال ایجاد است تا بتوانیم میزبان خوبی برای زائران بارگاه امام حسین (ع) باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه زائران مراسم اربعین از طریق مرزهای خسروی و مهران عازم کربلا می شوند، گفت: ما از شهرستان کنگاور امکانات خود را برای پذیرایی و اسکان زائران آماده می کنیم و آمادگی پذیرایی و اسکان برای زائران از هر 2 مرز مهران و خسروی را فراهم خواهیم کرد.
به گفته او، ستاد اربعین استان کرمانشاه 18 کمیته تخصصی دارد که وظایف هر کمیته مشخص شده و در شهرستان هم رئیس ستاد بر عهده فرمانداران گذاشته شده که مقدمات کار را فراهم نمایند.
وی با بیان اینکه مراسم اربعین امسال 18 آبان برگزار می شود از تمام مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران خواست نسبت به انجام زیرساخت ها و امکانات لازم از هم اکنون اقدام کنند و موارد را به روزهای منتهی به مراسم موکول نکنند.
جانشین رئیس ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در زمان حضور زائران اربعین در استان باید نسبت به برپایی موکب ها اقدام کنیم از فرمانداران خواست از هم اکنون با خیران شهرستان ها در جهت جمع آوری کمک های مردمی برای برپایی موکب ها و تغذیه زائران اقدام نمایند.
همتی، خواستار استفاده از ظرفیت های لازم در شهرستان ها از جمله خیران و هیات های مذهبی برای کمک به ستاد اربعین استان شد و افزود: همه مردم و مسئولان استان برای میزبانی زائران اباعبدالله الحسین (ع) در استان باید بسیج شوند و امکانات مورد نیاز زائران را در استان فراهم کنند.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که امسال برای اولین بار قرار است زائران مراسم اربعین از مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین عازم کربلای معلی شوند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به کربلای معلا با 300 کیلومتر مسافت است که این مرز در 720 کیلومتری تهران واقع شده است.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) عراق و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.