به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز یکشنبه درنخسین جلسه هماهنگی ستاد اربعین گنبدکاووس اظهار داشت: این موکب با استفاده از ظرفیت های مردمی و ادارات و نهادهای شهرستان برپا می شود.
وی با اشاره به استقبال خوب مردم گنبدکاووس از برپایی موکب و اسکان و پذیرایی زائران گلستانی در اربعین حسینی سال گذشته، گفت: امسال تصمیم گرفته شد، گنبدی ها یک موکب مستقل در کربلا داشته باشند.
حجت الاسلام ترابی، اضافه کرد: برگزاری باشکوه مراسم های عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) بویژه مراسم اربعین آن حضرت، یک اقدام بزرگ فرهنگی است که کارکردهای اجتماعی زیادی از جمله افزایش مودت به امام حسین (ع) و تقویت وحدت و انسجام بین مردم دارد.
وی باتاکید برضرورت مستندسازی فعالیت های فرهنگی موکب اربعین مردم گنبدکاووس در کربلا، تصریح کرد: امسال یک تیم مستندساز و خبری همراه با زائران اربعین این شهرستان اعزام می شود.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه ضمن قدردانی از مشارکت خوب نقدی و کالایی مردم و مسئولان این شهرستان به مراسم اربعین سال گذشته و برپایی موکب، برلزوم استمرار این کمک ها در سال جاری تاکید کرد.
فرهاد شیبک گفت: برای برپایی خوب موکب و اسکان و پذیرایی از زائران اربعین، چهار کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و پذیرایی - فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی - اعزام و پشتیبانی و بهداشت و درمان تشکیل می شود.
به گزارش ایرنا، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات گنبدکاووس نیز دراین نشست گزارشی از اقدامات انجام شده و برپایی موکب در سال گذشته ارائه داد و اظهار داشت: پارسال مردم خیر و نیکوکار این شهرستان، یک میلیارد و 100 میلیون ریال کمک نقدی و 220 میلیون ریال کمک غیرنقدی کردند که رتبه نخست در استان گلستان بود.
رمضانعلی خالقی افزود: با توجه به افزایش 20 درصدی تعداد موکب ها درسال جاری و نیز افزایش سهمیه اعزام زائران استان گلستان از 10 هزار نفر درسال گذشته به 15 هزار نفر در سال جاری، حمایت و پشتیبانی بیشتر مردم و ادارات و نهادها برای برپایی موکب و نیز اسکان و پذیرایی از زائران ضروری است.
وی گفت: ازمجموع 15 هزار سهمیه زائر استان گلستان فعلا دو هزار نفر سهمیه گنبدکاووس اعلام شده است که بایستی برای اسکان و پذیرایی این تعداد زائر در مدت ایام اربعین و پس از آن برنامه ریزی شود.
خالقی اضافه کرد: هماهنگی های لازم ازسوی ستاد اربعین کشور با مسولان عراقی انجام شده و قرار است، تسهیلات و امکانات اولیه اسکان در اختیار برپاکنندگان موکب قرار گیرد و در صورت موفقیت موکب در اسکان و پذیرایی، شناسنامه یک ساله ای که برای آنان صادر می شود، به مدت پنج سال تمدید می شود.
وی، تهیه یکهزار تخته پتو و 500 مترمربع موکت را از نیازهای اولیه برای اسکان زائران اربیعن حسینی درموکب این شهرستان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این تهیه 40 هزار پرس صبحانه و 40 هزار پرس ناهار درمدت حضور زائران اربعین بر عهده موکب گنبدکاووس است.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.