این هنرمند دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ادامه داد:‌50 سال از عمر 60 ساله خود را به رشته جوک کاری که تلفیقی از علم ریاضی و هندسه است،‌پرداخته ا م.
باقری هنر جوک کاری را که از رشته های صنایع دستی به شمار می رود نزد استاد مرحوم حاج آقا اصغر سلیم که از استادان برجسته این هنر ریشه دار در شیراز بوده فراگرفته و تا به امروز شاگردان زیادی را تربیت کرده است.
این هنرمند با سابقه که متولد شیراز است و بیش از هشت سال است به خاطر همسرش در استهبان زندگی می کند .
او می گوید:علاوه بر اینکه در نمایشگاه های زیادی در کشور شرکت کرده ام بسیاری از آثارم در کشورهای حوزه خلیج فارس مورد استفاده قرار گرفته است.
باقری افزود:در سال 1387 در اولین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی زیر نظر سازمان جهانی یونسکو که در شهر بجنورد خراسان شمالی برگزار شد به عنوان نخستین هنرمند صنعتگر استان فارسی تمبر یادبود اثرم به چاپ رسید.
هنر جوک کاری غالبا در مقبره ها، امامزادگان و مساجد مورد استفاده قرار می گیرد.
حبیب الله باقری که دارای گواهینامه صنعت گری از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان فارس است با اشاره به اینکه بازار غالب آثارش سفارشی است بیان داشت:بیشتر مشتریان من از شهرهای شیراز، تهران و سایر نقاط کشور هستند و مجبورم با این رویه کار کنم که می تواند چالشی مهم در این صنعت بشمار می رود مشکلی که دیگران صنعت گران هم با آن مواجه هستند.
این هنرمند می گوید: پس ازسپری شدن نیم قرن ازعمرم درعرصه جوک کاری وحتی با توجه به اینکه همسرم نیز در پیشه معلمی فعالیت داشته، هنوز اجاره نشین هستم و این عمده مشکل من و خانواده ام بشمار می رود.
باقری بیان کرد:‌اگر مسئولان محترم در زمانی که می خواهند مراسم تجلیلی برگزار کنند از آثار هنرمندان صنایع دستی برای دادن هدیه استفاده کنند تا بسیاری از مشکلات این قشر زحمت کش برطرف شود.
خبرنگار:‌روح الله سعادتمندنژاد ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.