به گزارش خبرنگار ایرنا، الهام امین زاده یکشنبه شب در نشست نقش رسانه ها و تشکل های اجتماعی در گفتمان سازی حقوق شهروندی در رشت افزود: آگاهی از حقوق شهروندی موجب می شود که آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی کاهش یابد.
وی با یادآوری اینکه حقوق شهروندی مطالبه گری است، اظهار کرد: رئیس جمهوری خطاب به ملت می گوید از ما بخواهید؛ این اولین بار است که در ایران رئیس دولت، از مردم کشور می خواهد که حقوق خود را مطالبه کنند و ما موظفیم ابزار آن را فراهم کنیم.
امین زاده تصریح کرد: اکنون میلیون ها پرونده در دستگاه قضایی وجود دارد که بسیاری از خانواده ها را درگیر می کند و اگر مردم به حقوق شهروندی آگاهی داشته باشند، بسیاری از مشکلات بوجود نمی آید.
وی خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند حقوق شهروندی را نهادینه کند و این امر، نیازمند مشارکت مردم است.
دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: سیاسی کاری و شتاب زدگی، سهمی مهلک برای حقوق شهروندی است و اگر خواسته باشیم مقطعی و سطحی عمل کنیم، حقوق شهروندی باقی نمی ماند.
وی از رسانه ها و سازمان های مردم نهاد خواست تا در این امر دولت را یاری کنند و گفت: رسانه ها و سمن ها شایستگی ها و لیاقت ها را ببینند و یکی از راه های آن، نهادینه کردن حقوق شهروندی است.
وی معرفی شهروندان نمونه را از راهکارها برای تشویق و فرهنگ سازی در حقوق شهروندی دانست و ادامه داد: باید آشنایی با این حقوق را از سنین کودکی آموزش داد.
امین زاده با بیان اینکه استانداری گیلان در وزارت کشور زبانزد است، گفت: گیلان در حقوق شهروندی نیز گوی سبقت را از استان های دیگر ربوده است.
وی با اشاره به طراحی پیک حقوق شهروندی در این استان گفت: کار بسیار زیبایی انجام شده که باید الگوی سایر استان ها باشد.
نشست نقش رسانه ها و تشکل های اجتماعی در گفتمان سازی حقوق شهروندی، یکشنبه شب با حضور الهام امین زاده دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان و نمایندگانی از رسانه ها و سازمان های مردم نهاد استان در رشت برگزار شد.
کارگاه گفتمان سازی حقوق شهروندی و اولین دوره آموزشی تربیت مربی حقوق شهروندی نیز روز گذشته (یکشنبه) با حضور دستیار رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی در رشت برگزار شد.
در گیلان 300 تشکل اجتماعی دارای مجوز از بهزیستی، نیروی انتظامی، ورزش و جوانان و استانداری فعالیت می کنند. هم اکنون ٢٣٥ مطبوعه و ٨١ پایگاه خبری مجوزدار در استان فعال است ، 73 پایگاه خبری نیز در مراحل دریافت مجوز هستند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.