ناصر شهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اینک تعداد ورزشکاران بوچیای استان اندک بوده که یکی از دلایل آن، رضایت نداشتن خانواده ها برای حضور فرزندان معلول در این رشته ورزشی است.
بوچیا نوعی ورزش ویژه معلولان جسمی حرکتی است که به صورت گروهی و انفرادی انجام می شود و ورزشکاران توپ های رنگی را در محدوده ای مشخص به سمت توپ سفید پرتاب و بر اساس نزدیکی به آن امتیاز می گیرند.
شهری افزود که همایش بوچیا برای شناساندن هر چه بیشتر این ورزش به خانواده های دارای معلول استان و قدردانی از تلاش ورزشکاران این حوزه روز پنجشنبه در گرگان برگزار می شود.
وی یکی از اهداف برگزاری این همایش را فراهم کردن شرایط حضور تعداد بیشتری از معلولان در این رشته ورزشی بیان کرد و گفت: هم اینک این ورزش فقط در شهر گرگان انجام می شود ،اما طبق برنامه ریزی در دیگر مناطق گلستان نیز توسعه خواهد یافت.
مسئول انجمن ورزش های همگانی و کم توانان ذهنی هیات جانبازان و معلولین به امکانات کم ورزشکاران کم توان ذهنی گلستان اشاره کرد و افزود: با وجود این دشواری ها، ورزشکاران گلستانی پیشرفت محسوسی داشته اند.
شهری ادامه داد: در سال های اخیر ورزشکاران کم توان ذهنی گلستان عناوین ارزشمندی در مسابقات کشوری به دست آورده و در برخی رشته ها مانند فوتسال، جزو استان های مدعی و همیشه مدال آور کشور محسوب می شوند.
3091 /1648
** خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار : پری سالارنیا

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.