گاه رقبا به نوعی طرف مقابل را نقد می‌کنند که به کلی پیش چشم مردم تخریب شود، این کار اشتباه است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه مردم در جمهوری اسلامی انتخاب‌کننده دولت هستند، گفت: گاه رقبا به نوعی طرف مقابل را نقد می‌کنند که به کلی پیش چشم مردم تخریب شود، این کار اشتباه است؛ چرا که پشت سر هر دولتی، تایید کلی و کلان نظام است و نظام بر اثر این تخریب ضربه می‌خورد که نتیجه آن، رواج ناسپاسی نسبت به نظام اسلامی خواهد بود.

به گزارش جماران، آیت‌الله لطف‌الله دژکام دوشنبه در دیدار با فرماندار ‌شیراز با پاسداشت هفته دولت بیان داشت: اگر ملت ما پای حرف‌هایی که زده استوار ایستاده و رنج ها را تحمل می‌کند به این خاطر است که هنوز یاد شهیدان رجایی و باهنر و یاران ایشان را در ذهن دارد و نمی تواند نسبت به آن همه ایثار، گذشت و فداکاری بی تفاوت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه باید روحیه شکرگزاری را تقویت کنیم، گفت: دولت‌هایی که درنظام جمهوری اسلامی ایران روی کار می آیند ممکن است در رقابت سیاسی داخلی هریک از جناح و جریانی باشند و جریان دیگری به نظرش برسد که میدان‌داری نمی‌کند؛ اما این طبیعی است و مدیریت جامعه ما در قانون اساسی به همین شکل است که رای مردم باید حرف آخر باشد.

وی افزود: همه کسانی که در عرصه سیاست هستند باید به این موضوع توجه داشته باشند که ضمن اینکه رقابت داریم و در رقابت چالش به وجود می آید، نباید طوری رفتار کرد که در آخر نظام لطمه بخورد و مردم خیال کنند چیزی نصیب آنها نشده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایران امروز به قدرت بلامنازع منطقه بدل شده است، اظهار کرد: قدرت بلامنازع منطقه بودن خرج دارد؛ اما موقعیتی ویژه و ارزشمند برای ما ایجاد می‌کند که براساس آن همه جریان های سیاسی باید این مسئله را به طرفداران خود بگویند و بخواهند که شکرگزاری کنند.

جامعه به مهربانی کردن و همدلی نیاز دارد

آیت الله دژکام با بیان اینکه جامعه ضمن رقابت‌های سیاسی به محبت ورزیدن نیاز دارد، به رزمایش مواسات و کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: در ادارات به ضرورت همدردی و همدلی با مردم توجه شود چرا که جامعه را به هم پیوند می زند.

امام جمعه شیراز ابراز کرد: جامعه ما به مهربانی کردن و همدلی نیاز دارد و باید به گونه ای باشد که به سمت آرامش برویم چون فشار روی مردم زیاد است.

شیراز نیازمند نگاه راهبردی برای توسعه

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه در کلان‌شهر شیراز کار اجرایی بسیار زیاد است، گفت: این شهر نیازمند راهبردی برای توسعه است و گرچه شورای شهر و شهرداری برخی کارها را بر عهده دارند، مصوبات کلان آنها باید از طریق استانداری و فرمانداری بگذرد و آنها باید به نوعی با فرمانداری هماهنگ باشند و بنابراین مدیریت شهر زیر مجموعه مدیریت سیاسی می‌شود.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: شیراز کلان‌شهری است که جهت ‌گیری و نوع رفتار شهروندان و مدیرانش تاثیر بین المللی دارد؛ بنابراین رویکرد شیراز بر منطقه و جهان تاثیرگذار است، از همین رو این شهر باید جهت‌گیری فرهنگی و سیاسی درستی داشته باشد و به سمت توسعه همه‌جانبه حرکت کند.

امام جمعه شیراز با انتقاد از اینکه نماد کلان شهری مانند شیراز اصلا با گذشته تاریخی آن ارتباطی ندارد، ادامه داد: تاریخ این شهر پر از بزرگانی همچون حافظ و سعدی است که در عرصه‌های مختلف غوغا کردند؛ اما چنانچه پروژه‌ای تعریف شود که سنخیتی با این بزرگان ندارد و هویت شهر را زیر سوال می برد و فرمانداری نباید به این مسائل بی‌تفاوت باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.