مصطفی دانش رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه روز پنج‌شنبه اعلام کرد : به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کارشناسان بهداشت محیط در طی بازدید ضربتی که با حکم دادستان و همکاری اماکن و نیروی انتظامی انجام گردید، هفت نانوایی،دو فروشگاه بزرگ مواد غذایی و دو قهوه خانه را پلمب کردند.

وی گفت: یکی از مواردی که می تواند موضوع کرونا را تشدید و در شیوع آن تأثیر بگذارد استعمال دخانیات بخصوص قلیان است. این موضوع بسیار حائزاهمیت است و اولین کاری که انجام شد با دستور دادستان برای جمع آوری و برخورد با تمام کسانی که قلیان ارائه می دهند اقدام شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرامه از جمع آوری بیش از ۱۱۳مورد قلیان و پلمب سه قهوه خانه متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کارشناسان بهداشت محیط در طی بازدید ضربتی که با حکم دادستان و همکاری اماکن و نیروی انتظامی انجام گردید، ۱۱۳مورد قلیان در قهوه خانه های سطح شهر جمع آوری کردند و سه قهوه خانه پلمب نیز شد.

دانش در خصوص فعالیت نانوایی ها دراین شهرستان هم  اظهار داشت: کلیه نانوایی‌ها باید به‌صورت کامل اصول بهداشتی و ضدعفونی طبق ضوابط شبکه بهداشت و درمان را رعایت کنند و دستگاه‌های پرداخت الکترونیک در دسترس مشتریان باشد که در غیراین صورت برخورد جدی خواهد شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه متصدیان نانوایی‌ها باید در طول کار نیز به طور مداوم از دستکش استفاده کنند و دست‌های خود را با آب و صابون بشویند گفت: فاصله نانوا با مشتری باید بیش از ۱.۵ متر باشد و پیشخوان از مشتری باید دورتر از محل پخت قرار داده شود.

او اضافه کرد: مردم می‌توانند تمام شکایت های بهداشت محیطی خود را با سامانه رسیدگی به شکایت های مردمی ۱۹۰وزارت بهداشت پیگیری کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان خرامه همچنین با اشاره به اینکه دستورالعمل‌ های لازم در برابر کرونا به واحدهای نانوایی سطح شهرستان ابلاغ شده  افزود: با اقدامات انجام شده در روزهای گذشته بازرسی بر نحوه ارایه خدمات واحدهای صنفی به ویژه نانوایی ها در دو نوبت صبح و عصر از سوی واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان با همکاری اتاق اصناف، اماکن و صنعت و معدن انجام شده است.

او با اشاره به نقش مهم بازرسان بهداشت محیط در برنامه پیشگیری از کرونا اضافه کرد:در این بازدید ها ، علاوه بر آموزش متصدیان این واحدها و تاکید بر رعایت موازین بهداشتی از جمله شست و شوی دست و ضدعفونی سطوح، از نانوایی های در سطح شهر،آرایشگاهها، رستوران و بیرون برهاو  سوپرمارکت ها بازدید شد.

 دانش با بیان اینکه مکان‌ های عمومی و صنف‌ های پرتردد عامل شیوع ویروس کرونا هستند، افزود: لازم است همه اصناف خود را به رعایت شاخص‌ های تعیین شده بهداشتی ملزم کنند تا از ابتلا به این ویروس پیشگیری شود.

با شناسایی ۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس  آمار کنونی مبتلایان این استان به ۱۷۰ نفر رسیده است.مجموع افرادی که با این بیماری فوت کرده اند در استان فارس به ۶ مورد رسید. از ۶ نفر فرد مبتلای فوت شده ، دو نفر مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و ۴ نفر دیگر مبتلا به بیماری دیابت بوده اند، بنابراین افراد مبتلا به بیماری های مزمن باید دقت بیشتری در رعایت نکات بهداشتی انجام دهند.

۶۰ درصد مبتلایان در استان فارس مرد و ۴۰ درصد زن بوده اند.بیشترین  موارد ابتلا در فارس، در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و پس از آن در گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر قرار دارند.

علاوه  بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

شهرستان خرامه در فاصله ۸۲ کیلومتری شرق شیراز دراستان فارس قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.