عنایت الله رحیمی روز پنج‌شنبه در آیین پایانی هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه در شیراز افزود: ترویج معارف قرآنی بسیار مفید است، همه ما باید عامل به دستورات الهی باشیم و آموزه‌های دین اسلام و اهداف قرانی را در جامعه گسترش دهیم تا منیت‌ها، بی عدالتی‌ها و نا هنجاری‌ها از جامعه رفع شود.

استاندار فارس ایجاد زمینه تفکر و اندیشه در کارها را یکی از آثار برجسته انس با قرآن دانست که موجب خودسازی و از بین رفتن خودبینی و حب دنیا می‌شود و افزود : امروزه انسان در معرض آماج حملات روحی و روانی قرار دارد و نگرانی‎های فراوانی او را احاطه کرده، وحشتِ تنهایی در همه حال انسان را تنها نمی گذارد. او به شدّت نیازمند انیس و مونس است که در کنار او آرامش یابدو قرآن کریم و آموزه های معنوی الهی بهترین موانست را برای انسان به ارمغان می آورد .

 رحیمی  در این آیین که با  عنوان یادواره شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: خالق هستی به واسطه قرآن با بندگان سخن می‌گوید. انس و ارتباط با قرآن از جهات  مختلفی قابل توجه است،  جنبه هدایتی انس با قرآن از جنبه‌های برجسته است و انسان را به استوارترین راه هدایت می‌کند.قرآن بهترین مونس انسان در تنهایی ها و نگرانی‎های زندگی است که جلوه‎ای از علم و حکمت پروردگار و نشانگر عظمت خداوند متعال است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه هر کسی طالب رستگاری است باید به این حبل‌المتین چنگ ‌زند، عنوان کرد: خواندن قران از احکام با فضیلت است.قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)،کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است. این کتاب آسمانی در برگیرنده کلیات برنامه های زندگی بشر است که اگر خوب از این کتاب شریف و برنامه های آن در زندگی خود استفاده کنیم قطعاً محیطی سرشار از صفا و صمیمیت خواهیم داشت.

رحیمی همچنین با بیان اینکه تهذیب نفس گام نخستین انس با قرآن است که نیازمند ارتباطی فراتر از یک رابطه معمولی است، گفت: با توجه به اینکه قرآن رزق روحی مومن است، لذا این تغذیه باید همیشگی و دائمی باشد که در وجود قاریان قرآن این موضوع مشخص است. با ترویج مفاهیم قرآن کریم هم سعادت دنیوی را کسب خواهیم نمود و هم به سعادت اخروی که هدف نهایی همه ماست خواهیم رسید.

هفتمین دوره مسابقات سراسری قوه قضائیه که از چهارشنبه نهم بهمن به میزبانی شیراز آغاز به کار کرده بود، پنجشنبه دهم بهمن در این شهر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.