حجت الاسلام حسین شهسواری روز دوشنبه در مراسم آغاز به کار هفتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت، اظهار داشت: سردار سلیمانی در مقابله با دشمنان مصداق اشداء علی الکفار و در مواجهه با مظلومان و فرزندان شهدا، رحماء بینهم بود.

وی با بیان اینکه به واسطه پشتوانه قرآنی است که فردی می تواند با صلابت مردانه و گام‌های آهنین بر خاکریز شقی‌ترین دشمنان اسلام، قدم بگذارد، افزود: این سردار دلاور، شیر میدان نبرد و در عین حال منعطف ترین و عاطفی ترین فرد بود.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه نسل حاضر مصداق این آیه الهی را به چشم دید، تاکید کرد: در مکتب قرآن است که یک فرد می تواند همراهی تمام امت اسلامی را برای مقابله با استکبار و ایادی آن با خود داشته باشد.

حجت الاسلام شهسورای شیوه ناجوانمردانه ترورو سردار سلیمانی را نشان دهنده زبونی استکبار دانست و افزود: شیطان بزرگ برای ترور این فرمانده بزرگ جهان اسلام از پیشرفته ترین تجهیزات خود بهره گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید به مکتب و کتاب آسمانی خود ببالیم، اضافه کرد: امروز حتی وزرای آمریکایی نیز رییس جمهورشان را به خاطر این حرکت تروریستی سرزنش می‌کنند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تاکید کرد: سردار سلیمانی متعلق به یک مکان خاص نبود و بلکه به تمام جهان اسلام تعلق داشت و در هرجایی که فریاد مظلومی بلند شد، فارغ از دین و مذهب و زبان به یاری آنان شتافت.

وی با بیان اینکه امروز حتی ضدانقلاب خارج نشین هم از سپهبد سلیمانی با نام سردار رشید ملی یاد می کند، افزود: همه ما باید با تاسی به این شهید گرانقدر عمل به قرآن را با روح، جشم و جان خود آمیخته کنیم.

حجت الاسلام شهسورای  به عناوین برگزاری مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: حفظ جزء ۳، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰  قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم از تفسیر آیات جزء ۶ قرآن کریم از جمله عناوینی است که در هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، شرکت کنندگان باید انجام دهند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: گروه های شرکت کننده در این مسابقات، شامل روحانیون و طلاب از جمله ائمه جمعه و جماعات و مدیران، مدرسین و فارغ‌التحصیلان مدارس علوم دینی اهل سنت هستند که در ۲ بخش خواهران و برادران شرکت کرده اند.

حجت‌الاسلام شهسواری افزود: در این دوره از مسابقات ۲۰۵ نفر از روحانیون و طلاب شرکت کرده‌اند که ۴۲ نفر روحانی برادر ۳۹ نفر طلبه برادر و ۱۲۴ نفر نیز از خواهران طلبه و روحانی هستند و شاهد افزایش ۲۹.۷ درصدی شرکت کنندگان نسبت به دوره ششم هستیم.

 در دوره ششم ۱۱ نفر از طلاب و روحانیون کردستانی به مرحله کشوری راه یافته و ۲ نفر از آنها حائز رتبه‌های برتر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.