نوذر جلالی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان فارس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افتتاح طرح آبرسانی به داراب در سفر یک روزه رضا اردکانیان وزیر نیرو به این شهرستان خبر داد و بیان داشت : این طرح شامل اجرای ۲۴ کیلومتر خطوط انتقال و احداث یک واحد تصفیه خانه به همراه احداث یک واحد تقویت فشار با اجرای ۴ کیلومتر رینگ باقیمانده آبرسانی به شهر داراب است.

مهندس جلالی هزینه اجرای این طرح را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: آبرسانی به شهر داراب از محل سد رودبال از جمله طرح های اولویت دار در استان فارس بود که روز پنج‌شنبه با سفر وزیر نیرو به ثمر می نشیند.

معاون آب منطقه ای فارس :  طرح آبرسانی به داراب با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود

 معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان فارس ادامه داد : همچنین در سفر وزیر نیرو به استان فارس طرح آبرسانی به شهرستان زرین دشت با حضور اردکانیان کلنگ زنی می شود ، این طرح نیز با اجرای ۴۱ کیلومتر خطوط انتقال ، احداث یک باب مخزن ۵ هزار متر مکعبی و با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.

جلالی مدت زمان اجرای طرح آبرسانی به زرین دشت را ۱۸ ماه برآورد کرد و گفت: با احتساب فعالیت های عمرانی انجام شده از تیروماه امسال تا کنون در صورت تامین اعتبار پیش بینی می شود این طرح تا پایان امسال و زودتر از موعد به بهره برداری برسد ، بنا بر این دور از انتظار نیست که حداکثر تا ۴ ماه آینده آب سد رودبال به زرین دشت برسد.

سد مخزنی رودبال به ارتفاع ۵۱ متر از نوع خاکی با هسته رسی در شرق استان فارس قرار دارد و با ۸۲ میلیون متر مکعب ظرفیت آبگیری و حجم مخزن بخشی از آب شرب شهرستان های داراب ، زرین دشت ، فسا و استهبان را تامین خواهد کرد.میزان آب ذخیره شده در این سد هم اکنون حدود ۶۱ میلیون متر مکعب است.

سد مخزنی رودبال یکی از سدهای مخزنی در استان فارس می باشد که در شرق فارس و در کیلومتر ۱۹ جاده داراب – استهبان جنب روستای پل  شکسته و در فاصله ۲۵۳ کیلومتری شهرستان شیراز واقع شده است.

علاوه بر تامین قسمتی از آب آشامیدنی شهرستانهای  داراب و زرین دشت ، استهبان و فسا تامین آب کشاورزی حدود ۴۵۰۰ هکتار از اراضی دشت مرکزی داراب و تامین آب صنعتی پتروشیمی در حال احداث داراب ، استهبان و فسا از اهداف این سد می باشد .

داراب در فاصله  ۲۳۰ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.