به گزارش خبرنگار ایرنا، هدایت حاتمی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه آب، خاک و کشاورزی استان کرمانشاه افزود: اگر قرار است آبرسانی به این دشت ها انجام نشود باید بر مبنای مطالعات علمی و منطقی برای اغنای افکار عمومی به این موضوع پاسخ داد.
وی اضافه کرد: کرمانشاه دشت ها و آب رودخانه های زیادی دارد و آب یک سرمایه ملی است منطقی نیست آب های روان بدون بهره مندی مردم این استان از آن خارج شود.
وی در ادامه خواستار مطالعه آبرسانی به دشت اسلام آبادغرب از طرح مطالعاتی سد بان طاق شد و گفت: اسلام آباد یکی از مناطق کلیدی استان در بحث کشاورزی و دامپروری و صنایع پتروشیمی است و آبرسانی به این دشت برای استان بسیار حائز اهمیت است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود استفاده بهینه از منابع آب و خاک را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: طرح های مطالعاتی بیشتر پروژه ها به قفسه ی کتابخانه ها می روند متاسفانه مدیران اجرایی کمتر به آنها توجه می کنند.
حاتمی در ادامه افزود: طرح های مطالعاتی یعنی شروع به کار یعنی همه چیز برای شروع کار مشخص و روشن شده و فقط باید اجرا کرد.
او بیان داشت: وقتی مطالعه پروژه ای تمام شد باید آن را از روی کاغذ و میز به اجرا در بیاوریم نه اینکه او را بایگانی کرده و رها کنیم.
وی در ادامه گفت: وقتی سرمایه گذار برای اجرای پروژه ای پای کار می آید که همه ابعاد از صفر تا صد پروژه برای او روشن شده باشد.
حاتمی در پایان خواستار روشن شدن همه ابعاد طرح گرمسیری برای سرمایه گذاری شد و گفت: چه در بحث الگوی کشت و چه در در فراهم بودن امکانات زیرساختی باید ابعاد آن بخوبی روشن شود.
از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه بیش از 670 هزار نفر در 2 هزار و 622 روستا زندگی می کنند.
سطح اراضی کشاورزی استان کرمانشاه بیش از 900 هزار هکتار است.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.