رئیس بخش صرع بیمارستان نمازی شیراز گفت: حدود  800 هزار نفر در ایران و 45 هزار درفارس مبتلا به صرع هستند که چنانچه درمان نشوند، خطر بروز عوارض شدید و حتی خطر مرگ برای آنان وجود دارد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس علی‌اکبر اسدی پویا با بیان اینکه براساس آمارها پیش‌بینی می‌شود 15 هزار بیمار صرعی در فارس به نوع مقاوم این بیماری در مقابل دارو مبتلا هستند، افزود: تشخیص دقیق و اعمال ضرورت دارد این افراد با تشخیص به موقع جراحی شوند تا بیماری آنان پرخطر نشود .

وی افزود: یکی از مهمترین و موثرترین اقدامات برای این نوع بیماران، جراحی صرع است  که 70 درصد احتمال درمان وجود دارد .

این عضو ایرانی انجمن جهانی صرع با بیان اینکه آمارهای جراحی صرع بیمارستان نمازی قابل مقایسه با  مراکز درمانی آمریکا است، ادامه داد: تیم بخش تشنج این بیمارستان با وجود تمام مشکلات قادر هستند سالانه 30 جراحی را انجام دهند و در مراکز بزرگ درمانی آمریکا سالانه 40 مورد جراحی گزارش می شود .

اسدی پویا اضافه کرد: در سال گذشته از چین، عراق و دیگر کشورهای حاشیه‌ای برای درمان به این بخش مراجعه داشتند .

وی تشنج و نوار مغز به سابقه فعالیت بخش تشنج بیمارستان نمازی شیراز اشاره کرد و گفت: از 11 سال گذشته تا کنون، این بخش با برخورداری از قسمت های مختلف جراحی صرع و بخش‌های جراحی داخلی مغز و اعصاب و روان به عنوان تنها مرکز فوق تخصصی جنوب کشور شناخته شده که  مطابق با استاندارهای دنیا جراحی‌های موفقیت آمیزی در این مرکز انجام می‌شود .

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: حدود 20 درصد بیماران مبتلا به بیماری صرع، مقاوم به دارو هستند .

اسدی پویا با بیان اینکه بیشتر این بیماران اقشار آسیب‌پذیر هستند که اغلب شغل ندارند و  برای مسایل آنان نیازمند حمایت نیکوکاران عرصه سلامت هستیم، یادآرو شد: در بیماری صرع تعدادی از سلول‌‌های مغزی به صورت افسار گسیخته فعالیت می‌‌کنند و باعث حرکات غیر طبیعی در بدن می‌شوند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.