استاندار فارس با تاکید بر اینکه توجه به زوایای مختلف اقتصاد کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: اقتصاد تنها دولتی و خصوصی نیست و بخش های دیگری نیز دارد و بیش از 20 درصد اقتصاد کشور در بخش های دیگر رقم می خورد که باید در فرایند اقتصاد محاسبه شود.

به گزارش ایلنا عنایت الله رحیمی در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس را شناسنامه ایران دانست و بر لزوم توجه ویژه کمیسیون های مجلس به استانی که پایتخت فرهنگ و ادب، سومین حرم اهل بیت (ع) و مهد دانشمندان و ادبا و مفاخر ایران زمین است تاکید کرد.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در سال های اخیر تعامل مثبت و سازنده ای بین قوای سه گانه به ویژه مجلس و دولت وجود داشته است این تعامل را سبب رفع بخشی از مشکلات دانست و ابراز امیدواری کرد با تقویت هم افزایی بین قوا سایر مشکلات نیز مرتفع شود.

استاندار فارس با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید، عنوان کرد: رونق تولید ایجاد اشتغال و بهبود معیشت را در پی خواهد داشت که امروز دغدغه همه مسئولان کشور است.

وی رونق تولید را نیازمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی دانست که با مشارکت بخش خصوصی و یا پرداخت تسهیلات دولتی محقق می شود.

رحیمی در ادامه با تاکید بر اهمیت بازگشت تسهیلات، پرداخت این امر را سبب مهیا شدن زمینه پرداخت مجدد تسهیلات و ایجاد انگیزه در سپرده گذران نزد بانک ها دانست.

استاندار فارس همچنین از اعضا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواست توجه ویژه ای به تکمیل پروژه های نیمه تمام با بیش از 70درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند.

استاندار فارس با بیان اینکه  تبصره 19 قانون بودجه درواگذاری این پروژه ها به بخش خصوصی به کار گرفته شده است، افزود: انجام نشدن کامل این تبصره به علت تلاطمات ارزی و یا جذاب نبودن پروژه ها از نظر اقتصادی است که تلاش شده این جذابیت ها در پروژه های نیمه تمام ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به زوایای مختلف اقتصاد کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است عنوان کرد: اقتصاد تنها دولتی و خصوصی نیست و بخش های دیگری نیز دارد و بیش از 20 درصد اقتصاد کشور در جاهای دیگر رقم می خورد که باید در فرایند اقتصاد کشور محاسبه شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه  مجلس شورای اسلامی همواره عدالت سرزمینی، تقویت تمرکز زدایی و تقویت استان ها را در دستور کار داشته است خواهان بازنگری در تخصیص سهم یک سوم استان های نفت خیز و گاز خیز از سه درصد درامدهای نفت و گاز شد و افزود: بر اساس قانون 3درصد نفت و گاز به استناد مفاد بند 3 ماده 26قانون برنامه ششم توسعه و بند ت ماده 32 ارقام دائمی برنامه توسعه کشور، سهم یک سوم استان های نفت خیز و گاز خیز کشور از محل سه درصد در آمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی بر اساس سهم آن استان از ارزش صادرات نفت خام و خالص صادرات گاز طبیعی است  که اشاره به« ارزش خالص صادرات گاز طبیعی»،  استان هایی که داری میادین بیشتر گازی هستند و تولیدات آنها صرف مصارف داخلی کشور می شود اعتبارات سهم یک سوم آنها به شدت کاهش پیدا می کند که فارس نیز مشمول این قاعده است.

وی با بیان اینکه هدف از تخصیص این سهم محرومیت زدایی از مناطق مد نظر بوده است از نمایندگان مجلس خواست با توجه به اینکه تغییر ارقام قانونی نیازمند دو سوم آرا نمایندگان است ستونی در کنار سهم یک سوم استان های نفت خیز و گاز خیز قرار بگیرد تا باعث تعدیل سهم آنها شود و اعتبارات استان های گاز خیز با کاهش شدید رو به رو نشود. 

استاندار فارس در این جلسه همچنین خواهان توجه بیشتر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به پتانسیل های استان فارس در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، حوزه دانشگاهی، مسائل جامعه عشایری و.. شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.