به گزارش ایرنا، استاندار ایلام روز سه شنبه و در آئین افتتاح این طرح ها گفت: با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال پنج هزار نفر فراهم می شود و برای ایجاد این طرح ها یک هزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: این پروژه ها در سه حوزه طرح های اقتصادی بنگاه محور، اجتماع محور و تسهیلات محور و با مشارکت تسهیل گران بخش خصوصی در نقاط مختلف استان ایلام اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: بیشتر این طرح ها در حوزه مشاغل خرد خانگی در نقاط محروم روستایی است و البته بخشی از این طرح ها در حوزه های مهم دیگری چون کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و ... است.
استاندار ایلام یادآور شد: استان ایلام با توجه به عقب ماندگی های زمان پهلوی و آسیب های جنگ تحمیلی با محرومیت های شایانی در حوزه های مختلف مواجه است و فقر و تنگدستی یکی از شاخصه های منفی این استان است.
سلیمانی دشتکی گفت: 70 هزار نفر از مردم استان ایلام تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی هستند و جمعیت قابل توجهی نیز در پشت نوبت رسیدگی به پرونده برای ورود به این دو نهاد قرار گرفته اند.
وی تاکید کرد: استان ایلام هرچند دارای مزیت هایی چون مرز مهران، نفت و گاز، طبیعت، گردشگری، زمین های حاصلخیز کشاورزی، جوانان مستعد، و ... است اما به علت کمبود توسعه زیرساخت ها و اعتبارات بیکاری و نبود اشتغال به یک معضل مهم برای این استان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه استان ایلام نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان ارشد نظام است، از رئیس ستاد فرمان اجرایی امام (ره) خواست برای بازدید و بررسی شرایط و وضعیت ایلام به این استان سفر کند.
به گزارش ایرنا، بنیاد برکت در راستای اجرای فرمان حضرت امام (ره) و منویات رهبر انقلاب مبنی بر محرومیت زدایی در نقاط مختلف کشور تاکنون در استان ایلام یک هزار و 760 میلیارد ریال در حوزه های توانمندسازی اقتصادی و کارآفرینی، ساخت مسجد، مدرسه، طرح های زیربنایی و عمرانی، مسکن محرومین، خدمات مالی و بیمه ای به ایتام هزینه کرده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.