به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این جشنواره سه روزه انواع مشتقات بهار نارنج به همراه صنایع دستی مردم این منطقه در 50 غرفه به مردم عرضه می شود.
مدیرمجتمع فرهنگی و موزه ای شهدای رامسر در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگارایرنا گفت :‌ این جشنواره به همراه نمایشگاه از امروز تا بیست و یکم اردیبهشت در محوطه این مجتمع ادامه دارد .
هفتمین جشنواره ملی بهار نارنج سال گذشته در مجتمع فرهنگی شهدای رامسربرپا شده بود و دستکم 14 هزار نفر بازدید کننده داشت.
مهدی غلامی افزود : در جشنواره و نمایشگاه امسال حدود 50 غرفه با محوریت بهارنارنج پیش بینی شده که علاوه بر مشتقات بهار نارنج نظیر عرق بهار، مربا و ... دست ساخته های قشرهای مولد جامعه بویژه هنرمندان صنعتگر بومی در این نمایشگاه عرضه می شود.
مدیرمجتمع فرهنگی شهدای رامسر ، عرقیجات ،‌ چادرهای شب بافی ، نمد ، سفال ، حصیر و لاک تراشی را از مهم ترین محصولات هنری صنعتگران این منطقه معرفی کرد و گفت که علاوه برآن برنامه ریزی شده تا از محصولات دیگر استان ها نیز امسال به شکل آزمایشی درغرفه های این نمایشگاه عرضه شود.‌
در حاشیه این مراسم برنامه های مختلف نظیر نواختن ساز و دهل ، اجرای موسیقی زنده و سرود اجرا شده است.
این مجتمع متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است که در زمینی به گستره حدود 12 هکتار ایجاد شده و 6 فضای موزه ای نیز شامل نخستین موزه عاج فیل ایران و خاورمیانه با به نمایش گذاشتن 300 اثر بسیار شاخص ، موزه کاخ مرمر ، مردم شناسی شمال ایران ، باغ موزه گیاه شناسی با بیش از یکهزارو 800 گونه گیاهی ، عکس ، عکس و اسناد ،‌موزه حمام قدیم به همراه باغ میوه ، چشمه قدیمی ، تالاب ، توقفگاه به پذیرش حدود 400 خودرو در این مجتمع پیش بینی شده است.
مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر در سال 1316 هجری شمسی به عنوان استراحتگاه سلطنتی در زمین 6 هکتاری بنا شد که در سالهای اخیر به 12 هکتار افزایش یافته است.
شهرستان رامسر با جمعیتی بیش از 100 هزار نفر به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و گردشگری منحصر بفرد نظیر جنگل ، دریا ، کوه ، جلگه ، اماکن اقامتی مانند هتل های قدیم ، جدید ، کاخ موزه و آب های گرم معدنی از دیرباز تاکنون به عنوان عروس شهرهای ایران مطرح بوده است.
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.