به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیدحمیدرضا کاظمی روز شنبه در نخستین همایش استانی سمندر لرستانی در منطقه قلعه نصیر شهرستان پلدختر اظهار داشت: این شهرستان دارای منابع و ظرفیت‌های خدادادی بسیاری است که می تواند با ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری زمینه توسعه در آن ایجاد و چرخ های اقتصادی شهرستان به حرکت درآیند.
وی با بیان این که لازمه دستیابی به توسعه پایدار استفاده بهینه از منابع موجود است افزود: در کشور ما با وجود منابع فراوان طبیعی آن طور که باید در زمینه توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست موفق عمل نشده در حالی که تنها دلیل توسعه بسیاری از کشورهارونق صنعت گردشگری است.
نماینده مردم پلدختردر مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه‌های خدادادی مانند معدن، نفت و گاز ندارند و تنها راه اداره این کشورها بسترسازی جهت جذب توریست است.
وی افزود:این گونه کشورها تنها از راه صنعت گردشگری و جذب توریست از نظر سرمایه معروف می‌شوند و زندگی مردم نیز از این راه می چرخد.
کاظمی خاطرنشان کرد: کشور ما از نظر اقلیم آب و هوا و گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری ظرفیت‌های بسیاری دارد اما متاسفانه استفاده بهینه از آن وجود ندارد.
وی افزود: دولت ها در سایر کشورها در هیچ کجای دنیا برای جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری سرمایه‌گذاری نکردند بلکه در این زمینه مشوق مردم شده و مردم خود آستین بالا زده اند.
نماینده مردم پلدختردر مجلس شورای اسلامی گفت:انتظار می‌رود مسوولان از نظر تسهیلات در زمینه بسترسازی برای جذب توریست و توسعه گردشگری در جهت استفاده از سرمایه های ملی و منابع خدادادی مردم را در مدیریت این منابع حمایت کنند.
کاظمی افزود:ایجاد اشتغال تنها از طریق احداث کارخانه و صنایع نیست بلکه می‌توان در حوزه گردشگری در هر نقطه برای بیش از 200 نفر شغل ایجاد کرد.
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.