به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان روز شنبه در مراسم کلنگ زنی این بندر اظهارداشت: مساحت حوضچه دریایی این بندر چهار هکتار و سطح اراضی دوهکتار با طول موج شکن یک هزار متر و طول پل دسترسی شمع و عرشه 352متر است که برای ساخت این بندر 720میلیارد ریال سرمایه اولیه صرف شده و 685میلیارد ریال نیز برای ساخت و تکمیل آن در نظر گرفته شده است.
حمیدرضا آوایی گفت: زمان تکمیل این طرح در محل طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله 36ماه از هم اکنون پیش بینی شده و شش ماه نیز مطالعات آن انجام شده است.
به گفته وی با ساخت این بندر گردشگری برای 500نفر ایجاد شغل خواهدشد.
وی افزود: ساحل چمخاله در شهرستان لنگرود در مجاورت تلاقی رودخانه های لنگرود و شلمانرود و محل رسیدن آنها به دریای خزر قرار دارد و دارای موقعیت سرسبز و بی نظیری در سواحل ماسه ای دریای خزر است و از جمله زیباترین و مناسب ترین مناطق ساحلی برای اهداف مسافری داخلی و خارجی و نیز گردشگری دریایی به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اصلاح و توسعه بندرگاه فعلی ، احداث بندرگاهی مناسب که جوابگوی پذیرش انواع شناورهای مسافری و تفریحی باشد را در دستور کار خود قراد داده است.
آوایی ادامه داد: مطالعات پایه این طرح ها توسط شرکت مهندسان مشاور پویان طرح پارس انجام شده و عملیات اجرایی آنها توسط شرکت مشیران آغاز می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: حوضچه بندر دارای قابلیت سرویس دهی به انواع شناورهای مسافری و تفریحی را دارد و در صورت نیاز به پهلودهی شناورهای بزرگتر می توان از قسمت بیرونی حوضچه نیز استفاده کرد.
وی تصریح کرد: کلنگ زنی پروژه بندر گردشگری دریایی و ساخت آن می تواند تاثیر فزاینده ای در گردشگری دریایی استان گیلان داشته باشد و امکانات و شرایط دسترسی و استفاده گردشگران از سواحل زیبای دریای خزر را بیشتر فراهم کند.
آوایی یادآور شد: امیدواریم در آستانه آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی این بندر بتواند باعث شکوفایی رشد و شکوفایی استان گیلان و مردم شهرستان لنگرود باشد.
مراسم کلنگ زنی عملیات فاز اول بندر گردشگری دریایی بندر چمخاله شهرستان لنگرود طی مراسمی با حضور محمد راستاد مدیرعامل و جمعی از معاونان سازمان بنادر و دریانوردی کشور ، سالاری استاندار گیلان ، لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان و جمعی از معاونان استاندار گیلان ، کارشناسان و مسوولان محلی در چمخاله لنگرود انجام شد.
شهرستان لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز ستان گیلان واقع است.
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.