به گزارش ایرنا طرح افزایش تعرفه آب بها و انشعابات آب و فاضلاب، موضوع تبصره سوم قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های آب و فاضلاب در شصت و چهارمین نشست شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب اکثریت اعضای این نهاد رسید.
فرمانداری شهرستان شیراز در هفته گذشته پس از بررسی این طرح، آن را مغایر با سیاست های عمومی دولت مبنی بر عدم افزایش نرخ خدمات عمومی در شرایط کنونی دانسته و آن را مردود دانست.
بر اساس این طرح، بهای آب مصارف خانگی شهروندان شیرازی و به نسبت میزان مصرف، 25، 45 و 18درصد و واحدهای تجاری حدود 90 درصد افزایش خواهد یافت.
به گفته موافقان، این طرح با هدف مدیریت بهتر آب مصرفی، کمک به توسعه زیرساخت ها و ترمیم سیستم فرسوده آب و فاضلاب کلان شهر شیراز در شورای اسلامی این شهر به تصویب رسیده است.
اما این طرح در یک ماه گذشته با مخالفت های جدی مواجه شده و مخالفان آن اظهار می دارند: با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، اجرای این طرح به صلاح نیست و از سوی دیگر اجرایی شدن آن به دلیل کاهش سطح رعایت بهداشت، در حوزه سلامت عمومی جامعه تاثیر منفی دارد.
طرح افزایش تعرفه آب بهای مصرفی و انشعابات آب و فاضلاب مشترکان شیرازی بعد از رد آن از سوی فرمانداری این شهرستان، روز دوشنبه (سوم دی) برای دومین بار در دستور کار شصت و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر شیراز قرار گرفت.

**فرمانداری شیراز مستدل به شورای شهر پاسخ دهد
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست اظهار داشت: در ماه های اخیر بسیاری از اقلام مصرفی مردم نظیر گوشت مرغ، نان و شمار دیگری از کالاها گران شده و زمزمه های گران کردن بنزین نیز مطرح است اما این در حالی است که فرمانداری شهرستان شیراز، طرح افزایش تعرفه آب بها را رد کرده و آن را مغایر با سیاست های دولت دانسته است.
احمد رضا دستغیب ادامه داد: این طرح برای توسعه زیرساخت های مورد نیاز کلان شهر شیراز ضروری است.
این عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: فرمانداری این شهرستان برای اینکه احیانا دچار بی قانونی نشود، باید با ذکر مورد و به صورت مستدل در این زمینه به شورای شهر پاسخ دهد.

**گرانی تجهیزات توسعه آب و فاضلاب مدنظر باشد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز نیز در این نشست گفت: فرمانداری این شهرستان این طرح را مغایر با سیاست های دولت دانسته در صورتی که در حال حاضر این شرکت برای توسعه زیرساخت ها در شیراز، لوله ای را که در ماه های گذشته یک میلیون ریال قیمت داشت هم اکنون به بهای 2 میلیون و 500 هزار ریال خریداری می کند.
الله بخش نظرپور افزود: گران شدن تجهیزات مورد نیاز توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب نیز باید در مورد این طرح و افزایش نرخ آب مصرفی مشترکان مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: بر اساس طرح افزایش تعرفه آب بها که به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسیده، به طور میانگین در قبض مشترکان خانگی حدود 9درصد افزایش اعمال خواهد شد و به عنوان مثال قبضی که در گذشته هزینه آب مصرفی مشترک آن 56 هزار ریال درج شده با اجرای این طرح به حدود 61هزار ریال خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز همچنین اضافه کرد: فرمانداری این شهرستان باید در زمان بررسی این طرح از مدیران شرکت آب و فاضلاب این شهر نیز دعوت می کرد که در دفاع از آن صحبت کنند در صورتی که این کار انجام نشده است.
اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، در نشست دوشنبه (سوم دی) این شورا بر مصوبه خود مبنی بر افزایش تعرفه افزایش آب بها و انشعابات آب و فاضلاب مشترکان این شهر پافشاری کردند.
براساس قانون شهرداری و شورای اسلامی شهرها، اگر شوراهای شهر بعد از رد مصوبه ای از سوی فرمانداری بر آن طرح اصرار داشته باشند، این طرح برای تعیین تکلیف به شورای حل اختلاف استانداری ارجاع خواهد شد.

** تصویب لایحه الحاق سکونت‌گاه زیبا شهر به صورت منفصل به شیراز
سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه نشست روز دوشنبه این شورا به خبرنگاران گفت: لایحه‌ شهرداری شیراز مبنی بر الحاق محله زیبا شهر به محدوده شهر شیراز به صورت منفصل در این جلسه مصوب شد.
نواب قائدی ادامه داد: شهرک زیباشهر با جمعیت حدود 2هزار و 959 نفر در سال 1395به عنوان سکونتگاه در حریم شیراز ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه سکونتگاه زیباشهر فاقد کُد آبادی است، گفت: در پی مکاتبه های اداره کل راه و شهرسازی فارس، بررسی طرح تفصیلی این سکونتگاه منوط به الحاق زیبا شهر به محدوده شیراز شد و از این رو طرح تفصیلی آن به صورت منفصل به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.
قائدی گفت: این طرح پس از تصویب نهایی در کار گروه امور زیربنایی و شهرسازی، شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس، فرمانداری شهرستان شیراز و سایر مراجع قانونی، قابل اجراست.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.