عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد با بیان اینکه رویکرد شهر هوشمند رویکرد صرفه جویانه و استفاده از منابع موجود است گفت: در استان یزد از موضوع شهر هوشمند عقب هستیم.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا قمی ظهر امروز در نشست خبری چهار تن از اعضای شورای اسلامی شهر یزد با خبرنگاران با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های جهانی برای سال 2030 این است که 85 درصد جمعیت شهرنشین هستند اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت استان یزد شهرنشین هستند.

وی با بیان اینکه شهر هوشمند به دو مقوله شهروند هوشمند و حکمران هوشمند بسته است ادامه داد: هر یک از این دو وظیفه جداگانه دارند و باید بر اساس داده‌های تولید شده در یک شهر تصمیم گیری شود که کاملا شفاف است و پاسخگویی ها نیز باید مبتنی بر آمار و اطلاعات باشد.

عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد با بیان اینکه شهر هوشمند چند وجه دارد که وجه اصلی آن تولید اطلاعات است و از همه مهمتر شفافیت در عملکردها به مردم را دنبال می کند اضافه کرد: مشارکت جمعی مردم در تصمیمات نیز در شهر هوشمند مهم و مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل پاک و هوشمند مبتنی بر پیاده محوری و استفاده از وسایط نقلیه پاک و انرژی از ویژگی‌های شهر هوشمند است عنوان کرد: وجود وای ‌فای شهری نیز یکی از شاخصه‌‌های شهر هوشمند است که به دلیل عدم همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اجرای این طرح ناقص ماند.

قمی با بیان اینکه شورای شهر  آغازگر طرح وای فای شهری بود و در تلاش است تا وای‌فای را حداقل در پارک‌ها و اماکنی که در اختیار شهرداری است راه‌اندازی کند افزود: غفلت کردن از رویکرد شهر هوشمند، شهری پر از مشکل و ازدهام و سرشار از آلودگی و فاقد شفافیت به ما ارائه می‌دهد که این اتفاق را ناخوشایند می‌دانم لذا باید از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در راستای شفافیت و رویکرد شهر هوشمند اظهار داشت: اولین شهری بودیم که نقشه طرح تفضیلی را در دسترس عموم قرار دادیم و هرکسی به راحتی می‌تواند از اطلاعات این طرح از طریق وب‌سایت مطلع باشد.

عضو کمیسیون شهر هوشمند شورای شهر یزد پیوستن شهرداری یزد به قانون اطلاعات آزاد و سایت شفافیت را از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا برشمرد و تصریح کرد: شورای پنجم سرآغاز فرآیند ایجاد شفافیت است گرچه از کیفیت انجام آن رضایت نداریم اما کار را ادامه خواهیم داد تا به کیفیت مطلوب نیز برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.