به گزارش ایرنا عطا الله زمانی، شنبه در بازدید مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از روند اجرای طرح مسکونی نشاط در منطقه سلطان آباد شیراز، افزود: نیازهای جامعه بر اساس ضریب توسعه یافتگی و همچنین میزان محرومیت جامعه تغییر می کند و بخشی از نیازهای جامعه ما در تامین مسکن برای محرومان است.
وی بیان کرد: تخصیص بخشی از منابع وقف به این موضوع مهم می تواند رافع بسیاری از مشکلات افرادی باشد که در تامین سر پناه و مسکن مناسب با مشکل مواجه هستند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس از اجرای پروژه مسکونی نشاط شیراز به عنوان یک طرح موفق در تامین مسکن شهری نام برد و گفت: اگر زمین مناسب در اختیار این بنیاد قرار گیرد، اجرای چنین پروژه هایی به ویژه در حاشیه کلان شهر شیراز می تواند بخش عمده ای از حاشیه نشینی در شیراز را کنترل کند.
زمانی ادامه داد: بخش عمده ای از اراضی در شیراز و شهرستان های فارس موقوفه است و می توانیم از این اراضی برای تامین مسکن محرومان بهره گیریم.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به فعالیت های این بنیاد در تامین سرپناه برای نیازمندان جامعه اشاره و بیان کرد: برخی از این خانواده های نیازمند دارای 2 عضو معلول هستند و این نهاد در سال های اخیر مبادرت به احداث 2 هزار و 200 واحد مسکونی روستایی، 347 واحد مسکن ویژه معلولان و همچنین ساخت واحدهایی برای مددجویان کمیته امداد کرده است.
به گفته زمانی، 72 میلیارد ریال برای تامین مسکن روستایی و بیش از 36 میلیارد ریال برای تامین مسکن معلولان اعتبار و تسهیلات هزینه شده است.
او اظهار داشت: بی شک تامین بخشی از این اعتبارات و تسهیلات از منابع وقف، می تواند در تامین مسکن نیازمندان موثر باشد.

**فارس از استان های پیشرو در حوزه وقف است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این بازدید گفت: فارس با برخورداری از 200 هزار رقبه موقوفات و یک هزار و 408 بقعه متبرکه از جمله استان های پیشرو در حوزه وقف در کشور است و بخشی از موقوفات استان نیز در حوزه مسکن محرومان فعال است.
حجت الاسلام سید عباس موسوی ادامه داد: با تلاش هایی که در سال های اخیر صورت گرفته، بخشی از نیت واقفان استان فارس به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شده است.
طرح مسکونی 492 واحدی نشاط که در منطقه سلطان آباد در 25 کیلومتری جنوب شیراز در دست ساخت است یکی از پروژه‌های ساخت مسکن شهری است که امکاناتی مانند سالن ورزشی، فضای آموزشی، اداری و مسجد برای آن پیش‌ بینی شده است.
این پروژه در فضایی به وسعت 36 هکتار عملیاتی می شود و ساخت یک هزار و 500 واحد مسکن شهری برای آن طراحی شده است که فاز نخست آن مشتمل بر 492 واحد است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.