محمود بادله روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک سه هزار و 493 یتیم زیر 18 سال تحت پوشش این نهاد هستند که از حمایت های 26 هزار و 173 حامی بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه هم اینک هیچ یتیم این استان بدون حامی نیست، افزود: مجموع کمک های حامیان در سال جاری از رشد 18درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.
وی سرانه پرداختی به هر یتیم توسط یک حامی را 500 هزار ریال اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر کودکان یتیم دارای چند حامی هستند میانگین سرانه پرداختی برای هر یتیم در استان یک میلیون و 800 هزار ریال است.
بادله گفت: در کنار مبالغ نقدی پرداختی، این حامیان به مناسبت های مختلف از قبیل اعیاد، تولد، شروع سال تحصیلی و ... کمک های غیرنقدی نیز در قالب پوشاک و لوازم التحریر و دیگر هدایا به یتیمان دارند.
وی اظهار داشت: همچنین حامیان، خانواده این یتیمان را نیز در قالب خرید لوازم زندگی و ساخت مسکن مورد حمایت قرار می دهند به طوری که هم اینک طرح احداث مسکن ایتام با مشارکت حامیان انجام می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: با این وجود متاسفانه حامیان برای حمایت از افراد بالای 18 سال که به نوعی یتیم هستند رغبتی ندارند و بیشتر ترجیح می دهند کودکان با سنین پایین و دانش آموز را تحت حمایت قرار دهند.
وی افزود: در کنار حمایت های حامیان، کمیته امداد استان نیز حمایت های خود را در قالب پرداخت مستمری ماهیانه به خانواده یتیمان به همراه حمایت های تحصیلی و ایاب و ذهاب به صورت سرانه دانش آموزی در آغاز سال تحصیلی از این دانش آموزان دارد.
بادله با اشاره به دیگر کمک های غیرنقدی از قبیل پوشاک و لوازم التحریر، افزود: همچنین این نهاد در صورتی که این یتیمان ساکن روستاها باشند زمینه تحصیل آنها را در شهر فراهم می آورد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اظهار داشت: این در حالی است که با اجرای طرح محسنین نیز سه هزار و 729 نفر از کودکانی که والدین بیمار، سالمند و زندانی و ... دارند نیز مورد حمایت این نهاد قرار می گیرند.
وی افزود: از این تعداد سه هزار و 315 نفر دارای حامی هستند که میانگین سرانه دریافتی آنها 900 هزار ریال است و 327 نفر بدون حامی هستند.
در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی 53 هزار و 736 خانوار با جمعیت 84 هزار و 51 نفر زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
در هشت ماهه امسال از محل اعتبارات کمیته امداد و هدفمندی یارانه ها 155 میلیارد ریال کمک هزینه معیشت به این اقشار پرداخت شده است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.