اشرف میراحمدی گفت: این خانوارها که زنان سرپرستی آن ها را برعهده دارند پس از حمایتهای بهزیستی امسال قطع مستمری شدند اما خدمات پراکنده دیگری همچنان به آن ها ارایه می شود.
وی افزود: به طور کلی سالانه باید 10 درصد خانوارهای زن سرپرست ما از گردونه حمایت های مستمر خارج شوند که البته این میزان در فارس حداقل 15 درصد بوده و استقلال این افراد هدف اصلی ما است.
میراحمدی یادآور شد: با توجه به قوانین موجود در خصوص لزوم خروج 10 درصدی زنان سرپرست خانوار و اهمیت و ضرورت توانمندسازی گروه های هدف از بین 9 هزار و 546 خانوار تحت پوشش استان در سال 95، تعداد 5 هزار و 795 خانوار قابل بازتوان بودند که در سه ماهه اول همان سال 199 خانوار زن سرپرست مستقل شدند که این میزان در 3 ماهه اول امسال نیز 203 خانوار بوده و آمار آن تغییر چندانی نداشته است.
وی در ادامه با اشاره به مسایل و مشکلات این زنان در استان گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی فارس 9 هزار و 617 نفر است که از این تعداد 2 هزار و 325 زن سرپرست خانوار در خصوص ودیعه مسکن، ساخت و خرید مسکن به ویژه در کلان شهر شیراز با مشکل جدی مواجه اند.
میراحمدی یادآور شد: در بحث درمان مددجویان تحت پوشش بهزیستی با توجه به این مساله که هزینه های درمانی به ویژه برای بیماران صعب العلاج بالا است، زنان سرپرست خانوار توان پرداخت هزینه های مربوطه که ضروری بوده را ندارند و این مساله باعث بروز مشکلات گوناگونی برای آنها شده اما در صورتی که مددجویان و اعضای خانواده از مزایای بیمه تکمیلی برخوردار باشند در زمینه درمان بیماری خود اقدام می کنند و دغدغه کمتری از این بابت خواهند داشت.
این کارشناس بهزیستی فارس گفت: با توجه به این که بحث اشتغال زنان سرپرست خانوار از مباحث اساسی و سیاست سازمان در زمینه توانمند سازی و خروج 10 درصدی از چرخه حمایت مستمر می باشد، برخورداری زنان سرپرست خانوار از مزایای سهمیه 3 درصد استخدامی همانند سهمیه معلولین می تواند گام موثری در رفع مشکلات آن ها باشد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 702969
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.