به گزارش ایرنا، اعظم سالاری دوشنبه در آیین آغاز فعالیت پایگاه مقاومت بسیج سردار شهید اسکندری در شهرک صنعتی بزرگ شیراز افزود: حضور جوانان دهه 70 مانند شهید حججی در جبهه مقاومت و دفاع آنها از اسلام ناب محمدی (ص) بیانگر شکست دشمن در جبهه فرهنگی است.
وی اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری راه حل برون رفت کشور از مشکلات را اقتصاد مقاومتی عنوان فرموده اند، اطمینان داریم که با عمل به رهنمودهای رهبری در جبهه اقتصادی نیز سربلند بیرون می آییم.
همسر سردار شهید اسکندری با قدردانی از نامگذاری پایگاه مقاومت بسیج به نام این سردار شهید گفت: وقتی اسم شهید در مجموعه ای عنوان می شود، بی شک این نامگذاری سبب خیر و برکت می شود و باعث ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، رشادت، استقامت و پایداری در آن مجموعه می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در این آیین با تجلیل از رشادت ها و مجاهدت های سردار شهید اسکندری و دیگر شهدای والامقام گفت: امروز استکبار جهانی جنگ تمام عیار اقتصادی را آغاز کرده است و از این رو، حفظ وحدت و همدلی و اتخاذ راهکارها برای برون رفت از مشکلات با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
احد فتوحی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ بسیجی در جامعه صنعتی افزود: ما نیز در تداوم راه شهدا باید به ترویج و تولید کالای ایرانی بپردازیم تا بتوانیم با نقش آفرینی در این عرصه شاهد بالندگی بیش از پیش کشورمان باشیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه دولت تدابیری برای رفع مشکلات واحد های صنعتی اتخاذ کرده است، گفت: ما نیز در استان فارس رصد لحظه ای وضعیت واحد های صنعتی را در دستورکارقرارداده ایم و به دنبال فعال کردن ظرفیت های خالی واحد های صنعتی هستیم .
فتوحی با بیان اینکه مشوق های ویژه سرمایه گذاری از نیمه دوم سال گذشته به 42شهرک صنعتی استان اختصاص داده شده است گفت:اختصاص این مشوق ها سبب رشد بیش از دوبرابری قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران شده است.
مسئول بسیج کارگری سپاه فجر فارس نیز در این آیین گفت:جایگاه و نقش بسیج کارگری کشور در تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی بی بدیل است.
سرهنگ پاسدارمحمدعلی حمیدی افزود: بسیج کارگری در تحقق اقتصاد مقاومتی با ارتقای بهره وری و تولید صنعتی خود در این زمینه اثرگذار است و از نظر ما هرکارخانه یک سنگر در جهاد اقتصادی است و فعالان عرصه تولید نیز در خط مقدم قراردارند.
وی نامگذاری این پایگاه مقاومت با نام سردارشهید مدافع حرم عبدالله اسکندری را مایه خیر و برکت در جامعه بسیج کارگری شهرک صنعتی بزرگ شیرازو نیز عامل ترویج فرهنگ ایثارو شهادت دانست وبا گرامیداشت نام و یاد این شهید والامقام گفت:تنها راه موفقیت کشور درجهاد اقتصادی این است که همچون دوران 8سال دفاع مقدس،فرهنگ ایثاروشهادت را درجامعه صنعتی و کارخانجات ترویج دهیم.
فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه این پایگاه ششصد و یکمین پایگاه مقاومت بسیج این ناحیه مقاومت است، گفت: امروز مفتخریم که نام این پایگاه مقاومت به نام سردار مدافع حرم و شهید بی سر استان فارس ،شهید اسکندری مزین شده است.
سرهنگ پاسدارمحمد جعفر دوستدار با اشاره به برخی ویژگی های سردار شهید عبدالله اسکندری افزود:آن سردار شهید با دارابودن تفکر جهادی و بسیجی و در زمانی حساس برای دفاع از اسلام، عازم سوریه شد و در جبهه مقاومت ودردفاع از حریم اهل بیت (ع) به آرزوی خود که شهادت بود دست یافت.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه نامگذاری این پایگاه مقاومت بسیج به نام سردار شهید اسکندری حاکی از ارادت جامعه صنعتی به این شهید والامقام استان فارس است گفت: :معتقدیم اگر نام شهدا درمکانی حک شود تاثیرات معنوی فراوانی برای آن منطقه دارد و گویی آن شهید همواره حضورش احساس می شود.
جواد باصری با بیان اینکه شهرک صنعتی شیراز سومین شهرک بزرگ کشور محسوب می شود گفت: این شهرک صنعتی به عنوان مهمترین قطب صنعتی استان فارس نقش مهمی در اشتغال و تولید استان دارد و افتتاح این پایگاه مقاومت بسیج می تواند نقش موثری در ارتقای امور فرهنگی و امنیتی شهرک با استفاده از ظرفیت عظیم نیروی مردمی بسیج به همراه داشته باشد.
سردارشهید عبدالله اسکندری از فرماندهان دوران دفاع مقدس و رئیس پیشین بنیاد شهید استان فارس بود. وی پس از آغاز تحرکات گروه تکفیری تروریستی داعش، داوطلبانه در دفاع از حریم اهل بیت، به کشور سوریه رفت و اوایل خرداد ماه سال 1393 به همراه رزمندگان مقاومت اسلامی در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب کبری(س) به درجه رفیع شهادت نائل شد.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.