سید مهدی ساداتی روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال روستایی خمین افزود: این میزان اعتبار به صورت پرداخت تسهیلات از بانک سینا برای ایجاد شغل به سرمایه گذاران و کارآفرینان در روستاها پرداخت می شود.
وی ادامه داد: اعتبار مذکور برابر کل اعتباری است که سال گذشته از این منبع برای ایجاد شغل و طرح های کارآفرینی در استان مرکزی تخصیص شده بود.
ساداتی گفت: امید است با تخصیص این میزان اعتبار در سالی که از سوی مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده، فرایند اشتغال زایی روستایی شتاب گیرد.
وی بیان کرد: سال گذشته از 36 طرح مصوب در کارگروه اقتصاد مقاومتی فقط یک طرح موفق به دریافت تسهیلات بانکی شد و به دلیل برخی موانع نظیر مشکلات زیست محیطی، قرار گرفتن در محدود طرح های هادی، تغییر کاربری و نداشتن وثیقه بانکی، بسیاری از طرح ها موفق به دریافت تسهیلات و اجرایی شدن نشدند.
وی، خواستار همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزا شد و ادامه داد: با هموارسازی امور در کنار رعایت موازین و مقررات می توان شرایط بهتری برای اشتغالزایی در خمین رقم زد.
ساداتی، مهمترین بحران خمین را بیکاری بیان کرد و ادامه داد: نرخ بیکاری در این شهرستان 16 درصدی است که زیبنده زادگاه امام راحل نیست و برای رفع این بحران باید متحد و منسجم بود.
فرماندار خمین افزود: دغدغه اصلی مردم و مسئولان خمین بیکاری جوانان است و همه مسئولان باید نسبت به برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و حرکت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری اقدام کنند.
ساداتی تاکید کرد: برای گشودن گره از مشکل بیکاری در خمین بانک ها باید بیشتر همکاری کنند و در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی همراهی موثر داشته باشند.
وی ادامه داد: حل بیکاری در خمین تمرکز بر گسترده کردن دایره سرمایه گذاری است و نخستین کاری که باید در این زمینه انجام داد این است که فرهنگ حمایت ازایجاد شغل، خود اشتغالی، سرمایه گذاری و تکریم سرمایه گذار نهادینه شود.
12 طرح کارآفرینی در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 110 هزار نفر جمعیت بالاترین نرخ بیکاری را در سطح استان دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.