به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسن صادقلو صبح امروز در حاشیه جلسه با فعالان اقتصادی استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال نامگذاری کرده‌اند، این دو مقوله سرلوحه و سرفصل بسیار مهمی است که رویکرد تولید و به تبع آن اشتغال را در سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: در برنامه امسال در درجه نخست مباحث اشتغال و تولید را مدنظر قرار داده‌ایم و در این راستا بررسی قانون تسهیل رفع موانع تولید را امسال دنبال می‌کنیم و به دنبال رفع مشکل این قانون هستیم.

استاندار گلستان افزود: در ادامه رسیدگی به این قانون اقدام‌هایی که پارسال به عمل تبدیل نشده‌اند را به اقدام و عمل تبدیل می‌کنیم و در این راستا به دنبال قوانینی تسهیل‌ساز هستیم.

وی افزود: در انتهای سال قبل مسئله شیوه‌نامه پنجره واحد مطرح شد که امسال حتما از اقداماتی است که پیگیری می‌شود تا این پنجره واحد به مرحله اجرا در آید.

استاندار گلستان تاکید کرد: علاوه بر کارگروه تسهیل، اقتصاد مقاومتی را هم دنبال می‌کنیم و همچنین شیوه‌ها و روش‌ها را باید بنیانگذاری کنیم که بتوانیم سبب رونق‌افزایی و افزایش اشتغال را ایجاد کنیم و از روش‌های مختلف برای رسیدن به این مرحله استفاده می‌کنیم و بنگاه‌های اقتصادی مدنظر ما نیست.

صادقلو تاکید کرد: برای رسیدن به این منظور از روش‌های مختلفی مانند روش کارورزی ما در قبل آن را راه انداخته‌ایم و برخی اقدامات دیگر استفاده خواهیم کرد تا زمینه اشتغال را فراهم کنیم و در این زمینه روش‌های فناوری و فضای مجازی هم استفاده بهینه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما در جامعه هدف رونق صادرات است که در بحث صادرات هم بحث رفع موانع مساله ماست و هم ایجاد 2 مرکز قدرتمند برای تعامل و بحث خدمات صادراتی را در نظر داریم.

استاندار گلستان با تاکید برای نکته که صادرات یک امر عملی است، افزود: اگر ما نتوانیم این مرکز خدمات را ایجاد کنیم خیلی از تولیدکنندگان ما تولید می‌کنند اما نمی‌توانند آن را عرضه کنند که این بزرگترین مشکل است که امسال به دنبال حل این مشکل هستیم و این امر را در تعامل با کشورهای همسایه و هم مرز خود دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606423
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.