دکتر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در این دیدار توسعه و پیشرفت روزافزون کشور در راستای سند چشم انداز بیست ساله و دستیابی به رتبه اول منطقه در زمینه های مختلف را از راهبردهای کلان کشور ذکر کرد.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی و اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: نشانه مثبتی از عزم و اراده عموم در استان و اصفهان و سراسر کشور برای دستیابی به این اهداف اساسی و مهم وجود دارد.
وی با تاکید بر این که تا دستیابی به شرایط مطلوب و تعیین شده در حوزه اقتصادی و ایجاد رشد اقتصادی برای تامین رفاه و اشتغال عموم مردم بزرگ ایران اسلامی فاصله فراوانی وجود دارد گفت : دستیابی به اهداف تعیین شده با توجه به مشکلات موجود سخت اما دست یافتنی است و همانگونه که شاهد هستیم به رغم همه توطئه ها و دشمنی ها بر علیه جمهوری اسلامی ایران با تدابیر و هدایت های رهبری، برنامه ریزی های دولت های مختلف، همت و عزم فعالان اقتصادی و همراهی وصف ناپذیر مردم در تحقق بسیاری از برنامه ها و اهداف مشاهده می شود.
ولایتی اضافه کرد: امروز ایران به عنوان مستقل ترین کشور جهان نقشی تاثیر گذار را در منطقه و جهان در اختیار دارد هر چند که می بایست برای رشد و ارتقاء وضعیت و به ویژه رفع موانع ، مشکلات و حل معضل بیکاری بیش از پیش تلاش و برنامه ریزی نمود.
رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه نمونه هایی از وضعیت اقتصادی برخی کشورهای منطقه گفت : به رغم تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و تلاش بیشتر برای دستیابی به چشم انداز توسعه بیست ساله کشور باید به این نکته هم اشاره کرد که خوشبختانه در بسیاری از برنامه ها و فناوری ها بی تردید در حال حاضر به اهداف مد نظر دست یافته ایم اما برای اقتدار در منطقه باید در همه حوزه ها برنامه ریزی کرد.
دکتر ولایتی نمونه های فعال اقتصادی مانند مجموعه پرشیان فولاد در اصفهان را فرصتی مغتنم دانست برای ترغیب دیگر بخش های اقتصادی دانست و افزود: در کنار این فعالیت ها باید به زمینه های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه ویژه نمود که تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با پیوست فرهنگی برای پروژه های اقتصادی در همین راستا است.
دکتر ولایتی همچنین درخصوص ظرفیت های فراوان خارجی و ضرورت گسترش و تبادل در این زمینه تاکید کرد.
رئیس هیئت امنای دانشگاه ازاد اسلامی همچنین به برخی از برنامه های پیش رو برای ارتقاء جایگاه این دانشگاه برای ارتباط بهتر و نزدیک تر تحقیقات و پژوهش با صنعت و اقتصاد بویژه اقتصاد دانش بنیان نیز اشاره کرد.
در این دیدار فلاحتیان مدیر عامل مجموعه پرشیان فولاد گزارشی از فعالیت های اقتصادی انجام شده در این استان و ضرورت های موجود برای ارتقاء این اقدام ها در راستای کمک به توسعه اقتصادی کشور ارائه کرد و گفت : اصفهان ظرفیت هایی ارزشمند و بی نظیر را برای توسعه اقتصادی در سراسر کشور به طور عام و استان اصفهان به طور خاص در اختیار دارد و مجموعه پرشیان فولاد نیز در همین ارتباط تلاش نموده تا شرایط را برای اشتغال زایی ، توسعه فعالیت های کمی و کیفی فعالیت های اقتصادی و رشد و توسعه کشور ایجاد نماید و خوشبختانه توانسته توفیقات روزافزون را نیز کسب نماید که امیدواریم با حمایت مسئولان و تلاش دست اندرکاران شاهد رشد و تعالی کشور در همه زمینه ها باشیم.
در ادامه این برنامه گروهی از مدیران و فعالان اقتصادی در بخش های مختلف گزارشی از فعالیت های در دست اقدام و برنامه های پیش رو ارائه کردند.
دومین کنگره بین المللی جمعیت آسیایی و آفریقایی مایکوباکتریولوژی (بیماریهای ریوی ) با حضور دکتر ولایتی رئیس این جمعیت روز شنبه درهتل عباسی اصفهان گشایش یافت.
این کنگره با حضور حدود 120 شخصیت علمی بین المللی از 42 کشور آسیایی، اروپایی و افریقایی و 130 میهمان داخلی به مدت چهار روز تا 10 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
در سال 1394 در کشورمان میزان بروز گزارش شده سل ریوی 6.25 مورد در100 هزار نفر جمعیت بوده که بیشترین میزان بروز سل مربوط به گروه سنی 65 سال به بالا بوده و این حاکی از موفقیت چشمگیر کشور در کنترل این بیماری است.
1647
خبرنگار : آسیه امینی ** انتشار دهنده : سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.