به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در یادمان شهدای پاوه به خبرنگاران افزود: به منظور تحقق بخشیدن به شعار سال و با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از تولید داخلی باید ضمن رعایت حقوق مرزنشینان از ورود کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی جلوگیری شود.
وی یکی از مسائل مهم در موضوع تولید و اشتغال را بحث قاچاق کالا دانست و گفت: این مهم چند سال است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و دولت و مجلس قانون بسیار خوبی در این زمینه تدوین کرده اند.
رحمانی فضلی با اشاره به ساماندهی مبادلات در معبرهای مرزی در شهرهای مرزی کشور و تلاش و جدیت نیروی انتظامی و نیروهای نظام و امنیتی برای کنترل این مبادلات گفت: مردمی که در نقاط مرزی زندگی می کنند بخش زیادی از معیشت خودشان را از طریق مبادلات مرزی تأمین می کنند.
وی با اشاره به همراهی دولت، مجلس و دستگاه قضایی برای مبارزه جدی با قاچاق کالا گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اغلب کالاهای قاچاق بصورت کانتینر و با عبور از گمرک و ورودی های رسمی وارد کشور می شود.
وی اضافه کرد: ما این موضوع را تعیین تکلیف کرده ایم و مردم مرزنشین را با کسانی که امر قاچاق را هدایت می کنند کاملا مجزا کرده ایم و این موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست.
رحمانی فضلی، مبادی اصلی ورودی کالاها به کشور را دغدغه اصلی مسئولان و متولیان امر دانست و گفت: برای رفع نگرانی در این مبادی اقدامات و ساماندهی خوبی صورت گرفته است.
وزیر کشور با اشاره به اینکه روزانه صدها کانتینر کالا وارد کشور می شود، به دلیل کمبود تجهیزات مدرن کنترلی امکان اینکه تمامی این کانتینرها کنترل شوند، بسیار پایین است و به فرموده مقام معظم رهبری بین 15 تا 20 درصد کنترل می شود و امسال دولت برنامه ای تدوین کرده که گمرگ و دارایی میزان کنترلها را بالا ببرند.
وی افزود: وزارت اقتصاد و دارائی در این مبادی ورودی سیستم های کنترلی بسیار خوبی تعبیه کرده که اکنون ورود کالا تقریبا بیش از 70 درصد از امکان دخالت انسان بیرون آمده و با سیستم های الکترونیکی بسیار مدرن کنترل ورود کالا صورت می گیرد.
وزیر کشور تصریح کرد: سال گذشته با استفاده از این سیستم های پیشرفته کنترلی میزان وصول گمرکی بیشتر شده است و کالاها نیز بیشتر و بهتر کنترل می شوند.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.