به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز در این جشنواره گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان برنامه های ایام نوروز را در قالب 2محور تامین امکانات و برنامه های مورد نیاز مسافران و گردشگران ورودی و برگزاری جشنواره های مختلف برای ایجاد شادی و نشاط در بین مردم شهری و روستایی تبیین کرده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال 96 توسط مقام معظم رهبری افزود: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ،بهترین بستر ایجاد اشتغال در روستاها وجود دارد و بسیاری از برنامه ها در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی از این طریق پیگیری خواهد شد. زیرا بستر و منبع اصلی توسعه شهرستان در روستاها است.
فرماندار بندرگز گفت: جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستای کارکنده در جهت بهره گیری از فرهنگ و هنر روستا و احیای آداب و سنن گذشته اجرایی شد.
میرزائی اظهار داشت: در این جشنواره ها کلیه برنامه ها توسط خود روستائیان و در قالب آداب و رسوم آنان اجرا می شود.
وی همچنین تصریح کرد: در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی مقرر شده اقداماتی که در روستا مد نظر است در جهت تحقق تولید و اشتغال روستائی؛ تقویت، حمایت و هدایت گردد.
به گفته وی؛ در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیز بستر سازی خوبی در سطح استان و شهرستان صورت گرفته و در سال جدید در جهت عملی کردن منویات مقام معظم رهبری این موارد بیش از پیش توسط مجموعه اجرائی دولت در سطح روستاها پیگیری خواهد شد.
شهرستان بندرگز با حدود 50 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در 42کیلومتری گرگان واقع است.
ش/1648
خبرنگار: شربتی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.