حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تحصیلات دانشگاهی به تنهایی نمی تواند راهگشای ایجاد اشتغال برای جوانان باشد و جوانان باید به سمت فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای سوق داده شوند.
وی اظهارداشت : مردم باید بدانند ظرفیت کار اداری در کشور بسیار محدود است و جوانان و نوجوانان با آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، دیگر دغدغه بیکاری بعد از دانش آموختگی نخواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد : در بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب به افزایش تولید داخلی تاکید شد که و برای تحقق این امر مهم باید صنایع کوچک و کارخانه هایی که تعطیل شده بودند با کمک دولت و ارایه تسهیلات دوباره راه اندازی و فعال شوند.
وی اظهارامیدواری کرد در سال 96 ، با حمایت مسوولان و همت و تلاش مردم، راهبردهای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به طور کامل در کشور محقق شود.
فاطمی بصیر تاکید کرد : با افزایش تولیدات داخلی با کیفیت و خرید کالاهای ایرانی از سوی مردم در نتیجه ایجاد اشتغال زایی بیشتر، اقتصاد رونق پیدا می کند و جامعه پویا و فعال تر خواهد شد.
امام جمعه شهرستان سرخه تصریح کرد : مردم باید برای محصولات داخلی ارزش قائل شوند و فرهنگ استفاده از محصولات داخلی در جامعه نهادینه شود.
وی با تاکید بر ضرورت اصلاح فرهنگ مصرف کالای خارجی در جامعه ، گفت : مردم باید نیازهای زندگی خود را با خرید کالای ایرانی برطرف کنند.
وی گفت : به طور مثال در شهرستان سرخه صنایع دستی و مواد خوراکی مانند نان محلی و شیرمال بسیار ویژه ای تولید می شود و بسیاری از بانوان این شهرستان در منازل خود صنایع دستی و محصولات ارزشمندی را تولید می کنند که مردم با خرید آن می توانند از این تولیدات حمایت کنند.
وی گفت : دولتمردان با ارایه تسهیلات مناسب به این افراد می توانند آن ها را حمایت کنند و یکی از نیازهای اصلی این افراد ایجاد بازارچه های فروش محصولات است که با ایجاد بازارچه های صنایع دستی تولید این افراد افزایش می یابد و شغل های بیشتری به دنبال آن ایجاد می شود.
امام جمعه شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: در شهرستان سرخه کارخانه های گچ و نمک بسیار زیادی وجود دارد که با افزایش فعالیت این کارخانه ها و همچنین استفاده از نیروی بومی برای کارکردن در این کارخانه ها ، مشکل بیکاری شهرستان را تا حد زیادی مرتفع کند.
در سال 95 سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیش از 5.6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان سمنان منعقد و بیش از 350 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولید نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
رهبری معظم انقلاب سال 96 را سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال نامگذاری کرده است.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.